KudoZ home » Italian to Dutch » Engineering: Industrial

TRAFILA

Dutch translation: draadtrekken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:TRAFILA (trafilare)
Dutch translation:draadtrekken
Entered by: Zerlina

09:22 Nov 30, 2013
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
Italian term or phrase: TRAFILA
Uit een handleiding voor een lekdetector in metalen blikken; in de inleiding worden de andere machines van de productielijn beschreven, waaronder deze "Trafila", met de volgende verklaring:
"Macchina automatica inserita in linee di produzione per contenitori metallici monoblocco posta a valle di una pressa ad estrusione che, a partire da un semilavorato cilindrico aperto ad una estremità estruso, produce, tramite un’operazione di trafilatura, un semilavorato di forma cilindrica aperto ad una estremità a spessore controllato."

Iemand met ervaring in deze specifieke sector? hartelijk bedankt voor alle tips
annemieke van orshoven
draadtrekken
Explanation:
n.b. draadtrekken vale per 'trafilatura'
ik ken het woord voor waar het pasta betreft, op basis daarvan zocht ik verder en vond:
installazione per trivellazione - Italiano-Olandese Dizionario - Glosbe

it.glosbe.com › italiano-olandese dizionario‎Traduci questa pagina
... e l'estrazione di minerali, cuscinetti e punte per la trafilatura e la fucinatura dei ... in trekogen en mondstukken voor het draadtrekken en smeden van metalen.

Se cerchi: 'trafilatura draadtrekken' vind je een serie sites die je eventueel nuttig zouden kunnen zijn:-)

--------------------------------------------------
Note added at 72 days (2014-02-10 12:49:20 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Grazie!
Selected response from:

Zerlina
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1draadtrekken
Zerlina
4TEKENING
acetran


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
TEKENING


Explanation:
TEKENING

acetran
Native speaker of: Native in HindiHindi, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
draadtrekken


Explanation:
n.b. draadtrekken vale per 'trafilatura'
ik ken het woord voor waar het pasta betreft, op basis daarvan zocht ik verder en vond:
installazione per trivellazione - Italiano-Olandese Dizionario - Glosbe

it.glosbe.com › italiano-olandese dizionario‎Traduci questa pagina
... e l'estrazione di minerali, cuscinetti e punte per la trafilatura e la fucinatura dei ... in trekogen en mondstukken voor het draadtrekken en smeden van metalen.

Se cerchi: 'trafilatura draadtrekken' vind je een serie sites die je eventueel nuttig zouden kunnen zijn:-)

--------------------------------------------------
Note added at 72 days (2014-02-10 12:49:20 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Grazie!

Zerlina
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  missdutch: esatto! Een prettig weekend!
2 hrs
  -> grazie Miss, anche tu!:-)