KudoZ home » Italian to Dutch » Law (general)

Fatto, letto e chiuso

Dutch translation: Waarvan akte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Fatto, letto e chiuso
Dutch translation:Waarvan akte
Entered by: Lucia Maria Grella

11:40 Dec 22, 2010
Italian to Dutch translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: Fatto, letto e chiuso
Fatto letto e chiuso in data e luogo come sopra, il presente verbale viene confermato e sottoscritto da.....

Bestaat hier een vaste term voor in het NL?
Lucia Maria Grella
Italy
Waarvan akte
Explanation:
Ik vertaal dit meestal door middel van de vaste uitdrukking "Waarvan akte".
Selected response from:

J.G. Dekker
Grading comment
Bedankt!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Gesloten en ondertekend opekn_it
5Waarvan akte
J.G. Dekker


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Waarvan akte


Explanation:
Ik vertaal dit meestal door middel van de vaste uitdrukking "Waarvan akte".


J.G. Dekker
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 81
Grading comment
Bedankt!

66 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Gesloten en ondertekend op


Explanation:
Ik ben het eens met de voorgestelde vertaling met de gebruikelijke vaste uitdrukking, maar ik wil er graag op wijzen dat het zoals altijd van de context afhangt.
Voor Waarvan akte zou ik kiezen in een notariële akte.
Ik op dit moment bezig met een vertaling NL-IT waarin de brontekst (processen-verbaal van politie) staat:
Waarvan door mij op ambtsbelofte is opgemaakt, dit proces-verbaal dat ik sloot en ondertekende te ... op ...
en:
Ik heb hiervan op ambtsbelofte opgemaakt dit proces-verbaal, dat ik sloot en ondertekende op ... te ...


Example sentence(s):
  • Waarvan door mij op ambtsbelofte is opgemaakt, dit proces-verbaal dat ik sloot en ondertekende te ... op ...
  • Ik heb hiervan op ambtsbelofte opgemaakt dit proces-verbaal, dat ik sloot en ondertekende op ... te ...

    Reference: http://www.google.it/#hl=it&safe=off&biw=1120&bih=486&q=proc...
ekn_it
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4