KudoZ home » Italian to Dutch » Mechanics / Mech Engineering

condizioni di lavorazione non presidiata

Dutch translation: bedrijfswijze zonder toezicht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:(condizione di) lavorazione non presidiata
Dutch translation:bedrijfswijze zonder toezicht
Entered by: Joris Bogaert

10:26 Dec 20, 2005
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Tornio CNC - programmazione
Italian term or phrase: condizioni di lavorazione non presidiata
Automatisering draaibank

"Onbeheerde (ver- of be-)werking" is niet juist, kan niet op een correcte formulering komen...
Gewoon "autonoom werken"?
Joris Bogaert
Italy
... zonder toezicht
Explanation:
heeft wel iets.
'autonomie' als het over brandstofverbruik, drukbeveiliging &c gaat...

werk ze, Joris!
Selected response from:

Stefan de Boeck
Belgium
Grading comment
Bedankt! Mijn dank gaat ook naar Sandra & Frauke Joris voor hun antwoorden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5automatisch draaiende machine zonder toezichtFrauke Joris
3onbeveiligde bewerkingsomstandigheden (?)
Sandra Ponfoort
3... zonder toezichtStefan de Boeck


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
... zonder toezicht


Explanation:
heeft wel iets.
'autonomie' als het over brandstofverbruik, drukbeveiliging &c gaat...

werk ze, Joris!

Stefan de Boeck
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! Mijn dank gaat ook naar Sandra & Frauke Joris voor hun antwoorden.

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
onbeveiligde bewerkingsomstandigheden (?)


Explanation:
Zou het niet iets zonder beveiliging/zonder bescherming kunnen zijn?

Sandra Ponfoort
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30
Notes to answerer
Asker: Nee, het is -denk ik- 'zonder toezicht' zoals Saitch zegt. Toch bedankt!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
automatisch draaiende machine zonder toezicht


Explanation:
of automatisch bedrijf zonder toezicht. Er is een nuanceverschil tussen (alleen) automatisch en "zonder toezicht" (de machine kan ook automatisch draaien maar met toezicht), omdat bedoeld wordt dat de machine volledig zonder toezicht (van de bediener) kan werken

Frauke Joris
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36