KudoZ home » Italian to Dutch » Tech/Engineering

prefisso telaio

Dutch translation: voertuigidentificatienummer en chassisnummer


11:55 Jan 10, 2002
Italian to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering / motor vehicles
Italian term or phrase: prefisso telaio
distinzione tra prefisso telaio e numero telaio
ad es: V5A2T 1001/96013, in questo caso V5A2T è il prefisso telaio.
xxxfrancine
Dutch translation:voertuigidentificatienummer en chassisnummer
Explanation:
Hallo Francine,

In Nederland wordt V5A2T 1001/96013 het voertuigidentificatienummer genoemd en 96013 het chassisnummer (zie bijgevoegde links). Voor het deel V5A2T 1001 bestaat voor zover ik weet geen aparte naam. Als je het toch moet benoemen, kun je misschien het beste een omschrijving als "het eerste deel van het voertuigidentificatienummer", zoals Frauke ook al voorstelde.

Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Hallo Carla, hartelijk bedankt voor de antwoord! Je hebt gelijk, er bestaat geen Nederlands equivalent, en jouw oplossing is inderdaad het beste. Het probleem was alleen dat in deze context (gegevens die moeten worden ingevuld in een garantiebewijs) de omschrijving te lang was. Uiteindelijk heb ik het probleem voorgelegd aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer, en gekozen voor "chassiscode" als vertaling.
Nogmaals bedankt voor je hulp en misschien tot mails?
Groet, Francine
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4voertuigidentificatienummer en chassisnummer
Carla Zwanenberg
4eerste deel van het chassisnummerFrauke Joris


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eerste deel van het chassisnummer


Explanation:
Eerlijk gezegd moet eerst worden onderzocht of in het Nederlandse taalgebied een dergelijk onderscheid wordt gemaakt. Als dit niet wordt gemaakt, zou ik het oplossen zoals ik heb voorgesteld, eventueel met de toevoeging "dat voorafgaat aan het eigenlijke chassisnummer".

Frauke Joris
Italy
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 59
Grading comment
Dit antwoord was ook goed! Zie mijn respons aan Carla. Dank!
The asker has declined this answer
Comment: Dit antwoord was ook goed! Zie mijn respons aan Carla. Dank!

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voertuigidentificatienummer en chassisnummer


Explanation:
Hallo Francine,

In Nederland wordt V5A2T 1001/96013 het voertuigidentificatienummer genoemd en 96013 het chassisnummer (zie bijgevoegde links). Voor het deel V5A2T 1001 bestaat voor zover ik weet geen aparte naam. Als je het toch moet benoemen, kun je misschien het beste een omschrijving als "het eerste deel van het voertuigidentificatienummer", zoals Frauke ook al voorstelde.

Carla


    Reference: http://www.volvo700vereniging.nl/C-Auto-Chassisnummers.htm
    Reference: http://www.autotools.nl/Afstel/Iden.htm
Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 21
Grading comment
Hallo Carla, hartelijk bedankt voor de antwoord! Je hebt gelijk, er bestaat geen Nederlands equivalent, en jouw oplossing is inderdaad het beste. Het probleem was alleen dat in deze context (gegevens die moeten worden ingevuld in een garantiebewijs) de omschrijving te lang was. Uiteindelijk heb ik het probleem voorgelegd aan de Rijksdienst voor het Wegverkeer, en gekozen voor "chassiscode" als vertaling.
Nogmaals bedankt voor je hulp en misschien tot mails?
Groet, Francine