diligenza professionale

Hungarian translation: szakmai gondosság

Italian term or phrase:diligenza professionale
Hungarian translation:szakmai gondosság
Entered by: Diana Cossato

20:08 Oct 25, 2005
Italian to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Tourism & Travel
Italian term or phrase: diligenza professionale
utazási feltételek

circostanze che lo stesso non poteva, secondo la ***diligenza professionale***, ragionevolmente prevedere o risolvere.

köszönöm a segitséget!
Diana Cossato
Belgium
szakszerű gondosság
Explanation:
vagy szakszerű körültekintés
Selected response from:

Krisztina Lelik
Greece
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2szakszerű gondosság
Krisztina Lelik
4 +1szakmai hozzáértésnek fordítanám - jelen esetben
Jozsef Gal
4tőle elvárható gondosság
dr Nagy Katalin


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
szakszerű gondosság


Explanation:
vagy szakszerű körültekintés

Krisztina Lelik
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Ajpek: az eu-s jogi dokumentumokban altalaban "szakmai gondossag"
30 mins

agree  xxxsavaria: tetszik
1057 days

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szakmai hozzáértésnek fordítanám - jelen esetben


Explanation:
A teljes mondatot pedig: azok a körülmények, melyeket ugyanaz (a személy), a szakmai hozzáértés elve alapján, feltételezhetően nem láthatott előre illetve nem háríthatott el.

Jozsef Gal
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxsavaria: ez is tetszik
1057 days

3028 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tőle elvárható gondosság


Explanation:
Ebben a szövegkörnyezetben ezt a megoldást is lehetségesnek találom. A polgári jogi kártérítés körében - érzésem szerint itt ilyen szerződési feltételekről van szó - a felróhatóság mértéke a károkozó személyéhez igazodik. Jelen esetben az adott szakmában dolgozóktól általában elvárható körültekintésről, hozzáértésről van szó.

dr Nagy Katalin
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in HungarianHungarian