KudoZ home » Italian to Hungarian » Wine / Oenology / Viticulture

vinificazione in bianco

Hungarian translation: nem héjon erjesztés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:vinificazione in bianco
Hungarian translation:nem héjon erjesztés
Entered by: Dora Egri

08:12 Aug 24, 2010
Italian to Hungarian translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
Italian term or phrase: vinificazione in bianco
Egy bor leírásában szerepel ez a fogalom. Azt jelenti, hogy az erjesztés a szőlő szemek héja és az egyéb szilárd részek (magok, szár) eltávilítása után történik. Mi a magyar megfelelője?
Köszönöm előre asegítségeteket.

Dóra
Dora Egri
Italy
"fehérbor készítés", "fehérszőlő feldolgozás", "nem héjon erjesztés"
Explanation:
túl egyszerűnek is tűnhetne, de a mellékelt oldalak szerint a leírásod által meghatározott fogalom a fehérbor készítés technológiája, ahol a vörösbor készítéssel szemben nem héjon erjesztik a mustot, hanem az erjesztés és más adalékanyagok - néha invertcukor, répacukor, ecet, stb. - hozzáadása a héjtól mentes borerjesztő tartályokban történik.

--------------------------------------------------
Note added at 6 giorni (2010-08-30 13:25:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

koszonom,
Selected response from:

K2L
Italy
Grading comment
Köszönöm Hajnalka.
Üdv: Dóra
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nem héjon erjesztés
Ágnes Ludmann
3"fehérbor készítés", "fehérszőlő feldolgozás", "nem héjon erjesztés"
K2L


  

Answers


6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nem héjon erjesztés


Explanation:
ahogy én is végigböngésztem a lapokat, a nem héjon erjesztés tűnik a legmegfelelőbb kifejezésnek.


    Reference: http://www.boraszat.hu/kodex-technologia.html
    Reference: http://www.kulinarisvilag.hu/hun/cikkek/bor-osszetevo
Ágnes Ludmann
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Szia Ági! Köszönöm a ráerősítést. NE haragudj, de a pontokat Hajnalkának adtam, mivel előbb jött a válasza. Üdv: Dóra


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"fehérbor készítés", "fehérszőlő feldolgozás", "nem héjon erjesztés"


Explanation:
túl egyszerűnek is tűnhetne, de a mellékelt oldalak szerint a leírásod által meghatározott fogalom a fehérbor készítés technológiája, ahol a vörösbor készítéssel szemben nem héjon erjesztik a mustot, hanem az erjesztés és más adalékanyagok - néha invertcukor, répacukor, ecet, stb. - hozzáadása a héjtól mentes borerjesztő tartályokban történik.

--------------------------------------------------
Note added at 6 giorni (2010-08-30 13:25:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

koszonom,


    Reference: http://www.vargabor.hu/seta-a-pinceszetben/feherbor-keszites
    Reference: http://it.wikipedia.org/wiki/Vinificazione_in_bianco#Vinific...
K2L
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Köszönöm Hajnalka.
Üdv: Dóra