KudoZ home » Italian to Polish » Insurance

Riparto di coassicurazione

Polish translation: Porozumienie o koasekuracji z podziałem procentowym ryzyka

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Riparto di coassicurazione
Polish translation:Porozumienie o koasekuracji z podziałem procentowym ryzyka
Entered by: Paulina Lampkowska

14:36 Mar 7, 2018
Italian to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
Italian term or phrase: Riparto di coassicurazione
Witajcie, tłumaczę polisę ubezpieczeniową i jako załącznik jest dołączone "Riparto di coassicurazione". Według włoskiej definicji jest to: E’ l’elencazione delle imprese sottoscrittrici di un determinato rischio al quale partecipano in quota, con indicazione, per ciascuna di esse, della rispettiva percentuale. Forma parte integrante della polizza. Czy znacie może polski odpowiednik? Będę wdzięczna za wszelkie sugestie!
Pozdrawiam!
Paulina Lampkowska
Poland
Porozumienie o koasekuracji z podziałem procentowym ryzyka
Explanation:
Tak bym to ujęła. W polskich dok. ubezpieczeniowych jest tzw. Porozumienie o koasekuracji i tam są opisane wszelkie postanowienia na temat wzajemnych rozliczeń i % ubezpieczenia. Koasekuracja

– rodzaj umowy ubezpieczeniowej, która polega na podziale albo rozłożeniu ryzyka utraty dóbr osobistych na co najmniej dwa podmioty po stronie ubezpieczyciela. Istotą koasekuracji jest to, że jeden ubezpieczający ubezpiecza dane dobro osobiste w co najmniej dwóch zakładach ubezpieczeń, na podstawie jednej umowy ubezpieczenia. Koasekuratorzy natomiast ponoszą ryzyko w określonych częściach, przy czym sposób ich wzajemnych rozliczeń jest określony poprzez porozumienie koasekuracyjne.
Koasekuracja, ze względu na zróżnicowany rodzaj powiązań prawnych między ubezpieczającym się a koasekuratorami, występować może w trzech formach:
koasekuracji wewnętrznej,
koasekuracji zewnętrznej,
koasekuracji solidarnej,
koasekuracji cichej.
https://ubezpieczenia.pl/slownik/
Selected response from:

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Udział (procentowy) w koasekuracji
Durazzano
4Porozumienie o koasekuracji z podziałem procentowym ryzyka
Anna Marta Chelicka-Bernardo


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Porozumienie o koasekuracji z podziałem procentowym ryzyka


Explanation:
Tak bym to ujęła. W polskich dok. ubezpieczeniowych jest tzw. Porozumienie o koasekuracji i tam są opisane wszelkie postanowienia na temat wzajemnych rozliczeń i % ubezpieczenia. Koasekuracja

– rodzaj umowy ubezpieczeniowej, która polega na podziale albo rozłożeniu ryzyka utraty dóbr osobistych na co najmniej dwa podmioty po stronie ubezpieczyciela. Istotą koasekuracji jest to, że jeden ubezpieczający ubezpiecza dane dobro osobiste w co najmniej dwóch zakładach ubezpieczeń, na podstawie jednej umowy ubezpieczenia. Koasekuratorzy natomiast ponoszą ryzyko w określonych częściach, przy czym sposób ich wzajemnych rozliczeń jest określony poprzez porozumienie koasekuracyjne.
Koasekuracja, ze względu na zróżnicowany rodzaj powiązań prawnych między ubezpieczającym się a koasekuratorami, występować może w trzech formach:
koasekuracji wewnętrznej,
koasekuracji zewnętrznej,
koasekuracji solidarnej,
koasekuracji cichej.
https://ubezpieczenia.pl/slownik/

Anna Marta Chelicka-Bernardo
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Udział (procentowy) w koasekuracji


Explanation:
http://atea.pl/slownik-terminow-ubezpieczeniowych/

Durazzano
Italy
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję za pomoc!