KudoZ home » Italian to Polish » Medical (general)

tomograf 16 i 32-rzędowy

Polish translation: tomografo a 16 e 32 linee di detettori


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:tomograf 16 i 32-rzędowy
Polish translation:tomografo a 16 e 32 linee di detettori
Entered by: Monika Szyszlowska

11:07 Jan 30, 2009
Italian to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / rodzaj tomografu w pracowni
Italian term or phrase: tomograf 16 i 32-rzędowy
chodzi mi o te rzędowe. rodzaj tomografu w pracowni
Monika Szyszlowska
Mexico
tomografo a 16 e 32 linee di detettori
Explanation:
W tomografii wielorzędowej (multislice tomography - MSCT) podczas jednego obrotu lampy uzyskuje się wiele skanów równocześnie, dzięki zastosowaniu wielu rzędów detektorów. Obecnie stosowane są tomografy 2, 4, 8, 16, 32 i 64 rzędowe. Zastosowanie wielu rzędów detektorów pozwala znacząco skrócić czas badania, natomiast uzyskane dane cechują się wysoką rozdzielczością przestrzenną, a więc zdolnością do rozróżniania bardzo drobnych szczegółów.
Selected response from:

Malgorzata Decewicz
Italy
Grading comment
zamknęłam pytanie, bo umieściłam nie w tej parze językowej, a tu już taka dokładna odpowiedź. Podziękowanie się należy :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tomografo a 16 e 32 linee di detettori
Malgorzata Decewicz
3tomografo a 16 e 32 strati
Karolina Aniela Wilk


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tomografo a 16 e 32 linee di detettori


Explanation:
W tomografii wielorzędowej (multislice tomography - MSCT) podczas jednego obrotu lampy uzyskuje się wiele skanów równocześnie, dzięki zastosowaniu wielu rzędów detektorów. Obecnie stosowane są tomografy 2, 4, 8, 16, 32 i 64 rzędowe. Zastosowanie wielu rzędów detektorów pozwala znacząco skrócić czas badania, natomiast uzyskane dane cechują się wysoką rozdzielczością przestrzenną, a więc zdolnością do rozróżniania bardzo drobnych szczegółów.

Example sentence(s):
  • tomografia computerizzata. spirale multistrato a 16 linee di detettori.

    Reference: http://www.giornale-italiano-cardiologia.it/pdf_files/200301...
    Reference: http://www.minervamedica.it/pdf/R24Y2004/R24Y2004N11A0487.pd...
Malgorzata Decewicz
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
zamknęłam pytanie, bo umieściłam nie w tej parze językowej, a tu już taka dokładna odpowiedź. Podziękowanie się należy :-)

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tomografo a 16 e 32 strati


Explanation:
Czesc,

medycznych tlumaczen unikam jak ognia, ale w Internecie udalo mi sie znalezc cos takiego.





    Reference: http://www.google.it/search?hl=it&q=tomografo+a+16+32+64+str...
Karolina Aniela Wilk
Native speaker of: Native in PolishPolish