KudoZ home » Italian to Romanian » Education / Pedagogy

Emergenza educativa

Romanian translation: Direcţii educaţionale prioritare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Emergenza educativa
Romanian translation:Direcţii educaţionale prioritare
Entered by: Monica Tuduce

11:42 Dec 13, 2010
Italian to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Education / Pedagogy / Calendar
Italian term or phrase: Emergenza educativa
"Emergenza educativa" - este titlul dat unui calendar, apartinand unei scoli private greco-catolice. Prima pagina din calendar, un fel de introducere, descrie prioritatile pe care profesorii ar trebuie sa si le asume ca valori si dificultatile tinerilor din zilele noastre.

Nu mi se pare deloc adecvata traducerea cuvantului prin "urgenta", ma gandeam eventual la termenul de "prioritati", insa documentul avand un caracter literar si bisericesc (cu citate), ma intreb daca exista expresii si mai potrivite.

Multumesc de ajutor!
Lidia Matei
Romania
Direcţii educaţionale prioritare
Explanation:
O variantă.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2010-12-15 17:53:35 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere, mă bucur că s-a potrivit în contextul tău :)
Fiind vorba despre obiective educaţionale, nu cred că în context religios e necesară folosirea unui alt termen decât în învăţământul laic.
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Multumesc mult, Monica! Clientul a dorit traducerea termenului, deoarece calendarul va fi distribuit sponsorilor scolii. Desi contine multi trimiteri literare si biserici, in calendar sunt prezentate misiunile scolii, posibilitatile de donatie si atunci a preferat o varianta de mijloc. Intre "prioritari" si varianta propusa de tine, i-a placut cea din urma. Iti multumesc inca o data!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Direcţii educaţionale prioritare
Monica Tuduce
3Prioritatea educaţionalăDaniela Ciobeica


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Prioritatea educaţională


Explanation:
Insa, fiind practic un titlu şi in un "apel" în acelaşi timp, în traducere, aş folosi titlul in limba sursa şi sub el aş scrie traducerea.


--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2010-12-13 13:14:11 GMT)
--------------------------------------------------

PRIORITÁTE s.f. Însuşirea de a fi primul în timp; dreptul de a ocupa primul loc ca importanţă, ca valoare, ca demnitate; precădere, primordialitate, întâietate.

Sinonime pentru: prioritate
PRIORITÁTE s. 1. antecedenţă, anterioritate. (~ în timp.) 2. întâietate, precădere, preponderenţă, primat, primordialitate, (înv.) protie, protimie, protimisire, protimisis. (~ acordată unei probleme.) 3. v. drept de preferinţă.


    Reference: http://www.prwave.ro/index.php?option=com_content&task=view&...
    Reference: http://isj.bc.edu.ro/compartiment-curriculum/geografie/PRIOR...
Daniela Ciobeica
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Direcţii educaţionale prioritare


Explanation:
O variantă.


--------------------------------------------------
Note added at 2 days6 hrs (2010-12-15 17:53:35 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere, mă bucur că s-a potrivit în contextul tău :)
Fiind vorba despre obiective educaţionale, nu cred că în context religios e necesară folosirea unui alt termen decât în învăţământul laic.


Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc mult, Monica! Clientul a dorit traducerea termenului, deoarece calendarul va fi distribuit sponsorilor scolii. Desi contine multi trimiteri literare si biserici, in calendar sunt prezentate misiunile scolii, posibilitatile de donatie si atunci a preferat o varianta de mijloc. Intre "prioritari" si varianta propusa de tine, i-a placut cea din urma. Iti multumesc inca o data!
Notes to answerer
Asker: Am dorit sa scriu "prioritate", dar graba strica treaba.