KudoZ home » Italian to Romanian » Finance (general)

OFFERTE IN AUMENTO

Romanian translation: Oferte de supralicitare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:OFFERTE IN AUMENTO
Romanian translation:Oferte de supralicitare
Entered by: ClaudiaDragomir

17:25 Sep 11, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / FINANCIAR
Italian term or phrase: OFFERTE IN AUMENTO
Presentare offerte in aumento.
Expresia este folosita intr-un context care face referire la licitatii.
Multumesc frumos!
Ruanabea
Romania
Oferte de supralicitare
Explanation:
"GARE PER OFFERTE IN AUMENTO
a) Termine per presentare offerte in aumento
Entro 10 giorni dall’incanto, termine perentorio (Cass., n. 1389 del 13 aprile 1978) possono essere presentate in cancelleria (o dal notaio) offerte irrevocabili di acquisto ad un prezzo superiore a quello raggiunto con l’incanto (art.584 e 591-bis c.p.c.);...."
http://www.latinaste.it/index.php?pg=16

" Art. 443. - Preţul de la care începe licitaţia este cel prevăzut în publicaţii sau anunţuri, potrivit art. 439 alin.1.
Bunul se adjudeca celui care, după trei strigări succesive, făcute la intervale de timp care sa permită opţiuni si supralicitări, oferă preţul cel mai mare, chiar si atunci când, în lipsa de alţi concurenţi, acesta a fost singurul ofertant.
Daca nu se obţine preţul de începere a licitaţiei, la acelaşi termen, bunul va fi vândut la cel mai mare preţ oferit. În toate cazurile, la preţ egal va fi preferat cel care are un drept de preemţiune asupra bunului urmărit...."
http://www.adynechifor.click123.net/licitatii.htm

"Art. 540. - In timpul acestor 8 zile si in ziua de supralicitare, orice alta persoana capabila va putea sa supraliciteze, adica sa dea un pret cu a zecea parte cel putin mai mare peste pretul cu care s-a adjudecat bunul. Nu se va primi supralicitarea fara depunerea adaosului de a zecea parte.
Art. 541. - Supralicitatorul va arata adaosul prin o cerere scrisa si iscalita catre judecatorie.
Art. 542. - In ziua fixata pentru supralicitare, judecatoria va pune din nou bunul in licitare, daca creditorul urmaritor sau intervenientii staruiesc in vanzare, incepandu-se de la pretul dat de supralicitator.
Bunul se va adjudeca definitiv asupra aceluia care, la aceasta a doua licitare, va da pretul cel mai mare...."

Art. 540. - In timpul acestor 8 zile si in ziua de supralicitare, orice alta persoana capabila va putea sa supraliciteze, adica sa dea un pret cu a zecea parte cel putin mai mare peste pretul cu care s-a adjudecat bunul. Nu se va primi supralicitarea fara depunerea adaosului de a zecea parte.
Art. 541. - Supralicitatorul va arata adaosul prin o cerere scrisa si iscalita catre judecatorie.
Art. 542. - In ziua fixata pentru supralicitare, judecatoria va pune din nou bunul in licitare, daca creditorul urmaritor sau intervenientii staruiesc in vanzare, incepandu-se de la pretul dat de supralicitator.
Bunul se va adjudeca definitiv asupra aceluia care, la aceasta a doua licitare, va da pretul cel mai mare.

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni14 ore (2011-09-14 07:29:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere, Ruanabea. O zi minunată şi ţie!
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
Merci frumos, Claudia! O zi minunata!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Oferte de supralicitare
ClaudiaDragomir
4cresterea ofertelor de licitatie
corallia
3oferte ulterioare majorateDaniela Ciobeica


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cresterea ofertelor de licitatie


Explanation:
.....boom de oferte,...

corallia
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
oferte ulterioare majorate


Explanation:
Este vorba de oferte de pret depuse in termen de max. 10 zile de la inchiderea licitatiei la care a fost declarat deja un castigator. Depunere ofertelor ulterioare inchiderii licitatiilor se face cu conditia ca acestea sa depasesca cu o cincime pretul de adjudecare si garantia de participare depusa sa fie dubla fata de cea initiala.

Legislatia care reglementeaza licitatiile in Romania nu prevede aceasta alternativa asa ca va fi necesara o explicatie detaliata a procedurii.

La legge n. 80/2005 ha modificato in modo rilevante la disciplina delle
offerte dopo l’incanto stabilendo che:
- avvenuto l’incanto, possono ancora essere fatte offerte di acquisto entro il termine perentorio di dieci giorni, ma esse non sono efficaci se il prezzo offerto non supera di un quinto quello raggiunto nell’incanto;
- le offerte si fanno mediante deposito in cancelleria nelle forme di cui all’articolo 571, prestando cauzione per una somma pari al doppio della cauzione versata ai sensi dell’articolo 580;
- il giudice, verificata la regolarità delle offerte, indice la gara, della quale il cancelliere dà pubblico avviso a norma dell’articolo 570 e comunicazione all’aggiudicatario fissando il termine perentorio entro il quale possono essere fatte ulteriori offerte a norma del secondo comma;
- la partecipazione alla gara è consentita agli offerenti in aumento, all’aggiudicatario ed anche agli offerenti “al precedente incanto che, entro il termine fissato dal giudice, abbiano integrato la cauzione nella misura di cui al secondo comma;
- se nessuno degli offerenti in aumento partecipa alla gara indetta a norma del terzo comma, l’aggiudicazione diventa definitiva, ed il giudice pronuncia a carico degli offerenti di cui al primo comma, salvo che ricorra un documentato e giustificato motivo, la perdita della cauzione, il cui importo è trattenuto come rinveniente a tutti gli effetti dall’esecuzione.

Non sono ammesse offerte in aumento, si procederà all'aggiudicazione anche in presenza di una sola offerta valida.
http://copes.regione.basilicata.it/cocoon/daisy/assegnodicur...



--------------------------------------------------
Note added at 14 ore (2011-09-12 08:16:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tribunale.milano.it/index.phtml?Id_VMenu=129

--------------------------------------------------
Note added at 14 ore (2011-09-12 08:16:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.brocardi.it/codice-di-procedura-civile/libro-terz...


    Reference: http://www.ratioiuris.it/news.interna.php?notizia=115
    Reference: http://www.associazionecustodigiudiziari.it/file/stampa/lega...
Daniela Ciobeica
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Oferte de supralicitare


Explanation:
"GARE PER OFFERTE IN AUMENTO
a) Termine per presentare offerte in aumento
Entro 10 giorni dall’incanto, termine perentorio (Cass., n. 1389 del 13 aprile 1978) possono essere presentate in cancelleria (o dal notaio) offerte irrevocabili di acquisto ad un prezzo superiore a quello raggiunto con l’incanto (art.584 e 591-bis c.p.c.);...."
http://www.latinaste.it/index.php?pg=16

" Art. 443. - Preţul de la care începe licitaţia este cel prevăzut în publicaţii sau anunţuri, potrivit art. 439 alin.1.
Bunul se adjudeca celui care, după trei strigări succesive, făcute la intervale de timp care sa permită opţiuni si supralicitări, oferă preţul cel mai mare, chiar si atunci când, în lipsa de alţi concurenţi, acesta a fost singurul ofertant.
Daca nu se obţine preţul de începere a licitaţiei, la acelaşi termen, bunul va fi vândut la cel mai mare preţ oferit. În toate cazurile, la preţ egal va fi preferat cel care are un drept de preemţiune asupra bunului urmărit...."
http://www.adynechifor.click123.net/licitatii.htm

"Art. 540. - In timpul acestor 8 zile si in ziua de supralicitare, orice alta persoana capabila va putea sa supraliciteze, adica sa dea un pret cu a zecea parte cel putin mai mare peste pretul cu care s-a adjudecat bunul. Nu se va primi supralicitarea fara depunerea adaosului de a zecea parte.
Art. 541. - Supralicitatorul va arata adaosul prin o cerere scrisa si iscalita catre judecatorie.
Art. 542. - In ziua fixata pentru supralicitare, judecatoria va pune din nou bunul in licitare, daca creditorul urmaritor sau intervenientii staruiesc in vanzare, incepandu-se de la pretul dat de supralicitator.
Bunul se va adjudeca definitiv asupra aceluia care, la aceasta a doua licitare, va da pretul cel mai mare...."

Art. 540. - In timpul acestor 8 zile si in ziua de supralicitare, orice alta persoana capabila va putea sa supraliciteze, adica sa dea un pret cu a zecea parte cel putin mai mare peste pretul cu care s-a adjudecat bunul. Nu se va primi supralicitarea fara depunerea adaosului de a zecea parte.
Art. 541. - Supralicitatorul va arata adaosul prin o cerere scrisa si iscalita catre judecatorie.
Art. 542. - In ziua fixata pentru supralicitare, judecatoria va pune din nou bunul in licitare, daca creditorul urmaritor sau intervenientii staruiesc in vanzare, incepandu-se de la pretul dat de supralicitator.
Bunul se va adjudeca definitiv asupra aceluia care, la aceasta a doua licitare, va da pretul cel mai mare.

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni14 ore (2011-09-14 07:29:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere, Ruanabea. O zi minunată şi ţie!

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Merci frumos, Claudia! O zi minunata!