KudoZ home » Italian to Romanian » Law: Contract(s)

oneri accessori di diretta impugnazione

Romanian translation: cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii sau producerii respectivelor bunuri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:oneri accessori di diretta impugnazione
Romanian translation:cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii sau producerii respectivelor bunuri
Entered by: alyonarusu

11:39 Feb 3, 2012
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / clauza
Italian term or phrase: oneri accessori di diretta impugnazione
Va rog mult sa ma ajutati cu traducerea acestor termeni. Am ajuns la o fraza care nu o inteleg. Am mai postat un mesaj referitor la traducerea unui termen din aceasta fraza. Iata si extractul:

"Le immobilizzazioni materiali sono iscritte al costo sostenuto o al valore di conferimento comprensivo degli oneri accessori di diretta imputazione, salvo le rivalutazioni effettuate a norma di legge"

Multumesc la toti pentru raspunsuri!
alyonarusu
Moldova
cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii sau producerii respectivelor bunuri
Explanation:
Gli oneri accessori di diretta imputazione si possono qualificare come quei costi sicuramente riferibili al bene e non solo quelli in termini di assoluta ed imprescindibile necessità, ma più ampiamente, in quanto propedeutici o consequenziali all’evento principale, rappresentato dall’acquisto o produzione e, quindi, non si considerano mai quelli inerenti la vendita delle merci.
Per i beni acquistati da terzi (materie prime, sussidiarie, di consumo, merci, semilavorati ecc…) deve tenersi in considerazione il costo d’acquisto del bene (risultante dalla fattura o bolletta doganale e come oneri accessori di diretta imputazione:
- le spese di trasporto e imballo;
- le provvigioni corrisposte a terzi;
- eventuali dazi doganali;
- oneri assicurativi;
- imposte di fabbricazione;
- spese per il ricevimento ed il magazzinaggio;
- l’IVA non detraibile (in tutto o in parte);
- l’ammontare degli sconti commerciali incondizionati e di quantità esposti in fattura (non si considerano gli sconti cassa in quanto di origine finanziaria).
Non vanno mai considerati, invece, i seguenti costi:
- le differenze cambio (positive o negative) in considerazione dell’origine finanziaria che le contraddistingue;
- gli interessi passivi;
- oneri finanziari;
- i costi di distribuzione e quelli sostenuti per la futura alienazione non rilevano.”
(http://www.zeronove.it/workO/d/d-86-file-CIRCOLARE_15-02_VAL...

”Costul de achizitie, pentru bunurile achizitionate cu titlu oneros, format din pretul de cumparare al bunurilor, taxe de import si alte taxe (altele decat cele care sunt ulterior recuperabile de catre entitate de la autoritatile fiscale), cheltuieli de transport si alte cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii bunului.”
(http://www.scritube.com/economie/contabilitate/Contabilitate...
Selected response from:

Adina Lazar
Spain
Grading comment
Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii sau producerii respectivelor bunuri
Adina Lazar
2cheltuieli accesorii alocate în mod directDaniela Ciobeica


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cheltuieli accesorii alocate în mod direct


Explanation:
Cheltuieli accesorii: se compun din pretul de cumparare negociat si inscris in factura primita de la furnizor, eventuale cheltuieli de transport, aprovizionare suportate de cumparator, unele cheltuieli accesorii efectuate in vederea punerii in stare de functionare a anumitor bunuri (mijloace fixe), eventuale taxe nedeductibile.
http://www.conta.ro/dictionar_online_cheltuieli accesorii.ht...

http://www.contacont.ro/cauta/accesorii/?unde=articole

c) Metodele de amortizare ce pot fi utilizate pentru a aloca în mod sistematic valoarea amortizabilă a unui activ de-a lungul duratei sale de viaţă utilă pot fi:
- metoda liniară, adică alocarea ca cheltuială a unei sume constante pe parcursul duratei de viaţă a activului;
- metoda degresivă prin care rezultă o cheltuială descrescătoare cu amortizarea pe parcursul duratei de viaţă utilă;
- metoda însumării cifrelor, a anilor de viaţă utilă, care are ca rezultat o cheltuială bazată pe utilizarea sau producţia estimată a activului pe parcursul duratei de viaţă utilă;
- alte metode fundamentate ştiinţific – pentru imobilizări cu comportament economic particular (aici se includ şi amortizarea accelerată, amortizarea progresivă etc.).
Metoda liniară dă o amortizare uniformă, cel puţin atâta timp cât nu se schimbă valoarea activului.
Metoda degresivă generează o cheltuială descrescătoare cu amortizarea pe parcursul duratei de viaţă utilă a activului.
Metoda ce urmează a fi folosită este adoptată în funcţie de modul în care se estimează că activul va aduce beneficii economice şi este aplicată consecvent de la o perioadă la alta, cu excepţia cazului în care intervine o schimbare în modelul estimat al beneficiilor economice generate de activ.
http://www.contacafe.ro/topic11240.html?sid=6d52a607e1af2e33...

Oneri accessori (d. trib.)
Oneri sostenuti dall'acquirente in aggiunta al costo del bene o servizio acquisito. Sono tali, ad esempio, le spese di trasporto, i costi di imballaggio, di confezionamento ecc.
Da un punto di vista contabile tali oneri, che chiaramente costituiscono un componente negativo del reddito d'impresa [Reddito], possono essere rilevati in due modi:
— o vengono imputati direttamente ad incremento del valore del bene acquistato;
— o vengono indicati distintamente nel bilancio d'esercizio in altre voci di costo.
Da un punto di vista fiscale invece l'art. 110 del TUIR stabilisce che nel costo dei beni sono ricompresi anche gli (—) di diretta imputazione, esclusi gli interessi passivi e le spese generali.
http://www.simone.it/newdiz/newdiz.php?action=view&dizionari...
Răspunsul are nivel scăzut pentru ca nu am cunoştinţele necesare în monografie contabilă dar sper sa-ţi fie de ajutor.


Daniela Ciobeica
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adina Lazar: Care este legătura între cheltuielile accesorii și amortizarea activelor? De când cheltuielile accesorii se alocă?
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
oneri accessori di diretta imputazione
cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii sau producerii respectivelor bunuri


Explanation:
Gli oneri accessori di diretta imputazione si possono qualificare come quei costi sicuramente riferibili al bene e non solo quelli in termini di assoluta ed imprescindibile necessità, ma più ampiamente, in quanto propedeutici o consequenziali all’evento principale, rappresentato dall’acquisto o produzione e, quindi, non si considerano mai quelli inerenti la vendita delle merci.
Per i beni acquistati da terzi (materie prime, sussidiarie, di consumo, merci, semilavorati ecc…) deve tenersi in considerazione il costo d’acquisto del bene (risultante dalla fattura o bolletta doganale e come oneri accessori di diretta imputazione:
- le spese di trasporto e imballo;
- le provvigioni corrisposte a terzi;
- eventuali dazi doganali;
- oneri assicurativi;
- imposte di fabbricazione;
- spese per il ricevimento ed il magazzinaggio;
- l’IVA non detraibile (in tutto o in parte);
- l’ammontare degli sconti commerciali incondizionati e di quantità esposti in fattura (non si considerano gli sconti cassa in quanto di origine finanziaria).
Non vanno mai considerati, invece, i seguenti costi:
- le differenze cambio (positive o negative) in considerazione dell’origine finanziaria che le contraddistingue;
- gli interessi passivi;
- oneri finanziari;
- i costi di distribuzione e quelli sostenuti per la futura alienazione non rilevano.”
(http://www.zeronove.it/workO/d/d-86-file-CIRCOLARE_15-02_VAL...

”Costul de achizitie, pentru bunurile achizitionate cu titlu oneros, format din pretul de cumparare al bunurilor, taxe de import si alte taxe (altele decat cele care sunt ulterior recuperabile de catre entitate de la autoritatile fiscale), cheltuieli de transport si alte cheltuieli accesorii care pot fi direct atribuite achizitionarii bunului.”
(http://www.scritube.com/economie/contabilitate/Contabilitate...

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 144
Grading comment
Multumesc frumos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mmoraru
16 hrs
  -> Mulțumesc!