KudoZ home » Italian to Romanian » Law (general)

appropriazione indebita

Romanian translation: însuşirea (unor sume de bani) necuvenite


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:appropriazione indebita
Romanian translation:însuşirea (unor sume de bani) necuvenite
Entered by: Magda Dan

09:52 Sep 5, 2008
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: appropriazione indebita
"Indagini relative all'appropriazione indebita di XXX lei apparteneti alla società YYY"

Multumesc!
Magda Dan
Italy
însuşirea (unor sume de bani) necuvenite
Explanation:
Aici, sume de bani.
Mai pot fi foloase etc.
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Multumesc mult tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5însuşirea (unor sume de bani) necuvenite
Monica Tuduce
5abuz de incredereOtilia Vlad
Summary of reference entries provided
Lucica Abil
appropriazione indebitaOtilia Vlad

  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
însuşirea (unor sume de bani) necuvenite


Explanation:
Aici, sume de bani.
Mai pot fi foloase etc.

Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 179
Grading comment
Multumesc mult tuturor!
Notes to answerer
Asker: Scuze ca insist, ar putea fi tradus cu "delapidare"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  daniela694
3 hrs

agree  veronica drugas
4 hrs

agree  Lucica Abil: însuşirea (în mod) necuvenit a sumei de ...
5 hrs

agree  Carmen Iulia Ciumarnean
1 day11 hrs

agree  Ecaterina Rusnac
2 days2 hrs

1336 days   confidence: Answerer confidence 5/5
abuz de incredere


Explanation:
A se vedea reference.

Otilia Vlad
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 72




Reference comments


6 hrs
Reference

Reference information:
Aş spune că, deşi asemănătoare, cele două reglementări nu se suprapun exact. Prin urmare aş merge pe „însuşirea (în mod) necuvenit ...

Appropriazione indebita [Reato di] (d. pen.) artt. 646, 647 c.p.; artt. 1144-1146 c. nav.; D.Lgs. 28-8-2000, n. 274

Commette tale reato chiunque, per procurare a sé o ad altri un ingiusto profitto si appropria di danaro o di cosa mobile altrui di cui abbia, a qualsiasi titolo, il possesso. Questa fattispecie è simile a quella del furto [vedi], dalla quale si differenzia perché nell’(—) l’autore ha il possesso del bene, mentre nel furto no.
http://www.simone.it/cgi-local/Dizionari/newdiz.cgi?voce,5,3...

Delapidarea

Art. 215
Insusirea, folosirea sau traficarea, de catre un functionar, in interesul sau ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestioneaza sau le administreaza, se pedepsesc cu inchisoare de la unu la 15 ani.
In cazul in care delapidarea a avut consecinte deosebit de grave, pedeapsa este inchisoarea de la 10 la 20 de ani si interzicerea unor drepturi.
http://www.dreptonline.ro/legislatie/codul_penal_actualizat....

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 372
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

1298 days
Reference: appropriazione indebita

Reference information:
O sugestie ar putea fi abuz de incredere (256 Cp)
Infracţiunea de abuz de încredere este prevazută şi pedepsită de art. 256. Cod Penal şi este definită ca fiind, însuşirea unui bun mobil al altuia, deţinut cu orice titlu, sau dispunerea de acest bun pe nedrept, ori refuzul de a-l restitui, se pedepseşte închisoare de la 3ani sau cu zile – amenda.
Detentia presupune dreptul de a stapani în fapt un bun în numele altuia, în mod temporar, în interesul sau folosul altuia ori în interesul propriu al detentorului, cu precizarea ca în timpul detentiei proprietatea continua sa apartina proprietarului bunului, deci detentorul nu dobândeste un drept de proprietate asupra bunului încredintat .
Bunul mobil sa fie detinut de faptuitor cu orice titlu juridic, legal si valabil. Bunul mobil poate fi orice bun mobil corporal care are o anumita valoare, roadele acestuia, înscrisurile, bani, titlurile de credit si orice alte valori evaluabile în bani.
http://www.scritube.com/stiinta/drept/INFRACTIUNEA-DE-ABUZ-D...
Per quel che riguarda, invece, l’appropriazione indebita, l'articolo 646 del codice penale punisce con la reclusione fino a tre anni e con la multa fino a euro 1032, chiunque, per procurare a sé o ad altri un ingiusto profitto, si appropria il denaro o la cosa mobile altrui di cui abbia, a qualsiasi titolo, il possesso. Il presupposto del delitto di appropriazione indebita è costituito perciò da un preesistente possesso della cosa altrui da parte dell’agente, e cioè da una situazione di fatto che si concretizzi in un potere autonomo sulla cosa, al di fuori dei poteri di vigilanza e di custodia che spettano giuridicamente al proprietario.
http://www.filodiritto.com/index.php?azione=visualizza&iddoc...
Ambele sunt infractiuni contra patrimoniului si mult mai important din punctul meu de vedere, ambele presupun posesia prealabila a bunului mobil. Spre a-mi sustine punctul de vedere atasez definitia infractiunii "appropriazione indebita" care este identificata cu termenul francez "abus de confiance"
http://it.wikipedia.org/wiki/Appropriazione_indebita.

Otilia Vlad
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 72