KudoZ home » Italian to Romanian » Law (general)

escutere a sommarie informazioni

Romanian translation: audierea sumară a martorilor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:escutere a sommarie informazioni
Romanian translation:audierea sumară a martorilor
Entered by: Dana_C

13:29 Dec 12, 2010
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: escutere a sommarie informazioni
rilevato che e stato richiesto di identificare ed escutere a sommarie informazioni X e Y.
Dana_C
Romania
audierea sumară a martorilor
Explanation:

escùtere v. tr. [dal lat. excutĕre, propr. «scuotere», comp. di ex- e quatĕre «scuotere»] (pass. rem. escussi, escutésti, ecc.; part. pass. escusso). – 1. Interrogare, esaminare (i testimoni) in un processo.
http://www.treccani.it/Portale/elements/categoriesItems.jsp?...

Escussione
(—) dei testimoni (d. proc. civ.; d. proc. pen.)
[Testimonianza].
http://www.simone.it/newdiz/newdiz.php?action=view&id=622&di...

2.1. Organul de urmărire penală, la primirea sesizării (plângere, denunţ sau sesizare din oficiu, conform art. 221 din C. pr. pen.) trebuie să ia, de îndată, următoarele măsuri, indiferent dacă este sau nu competent potrivit art. 213 din C. pr. pen.:
...
dispunerea unor măsuri urgente pe care trebuie să le ia organele locale de poliţie până la sosirea echipei de cercetare: pentru salvarea victimelor, pazaşi conservarea locului faptei, interzicerea pătrunderii curioşilor, identificarea şi audierea sumară a martorilor oculari, identifica- reaşi reţinerea făptuitorilor;
http://www.scribd.com/doc/17475175/Compendiu-de-Criminal-is-... (p. 223-224)

Instanta constata ca urmarirea penala efectuata pâna la acest moment nu este completa, organele de cercetare penala limitându-se la adminsitrarea probei cu înscisuri, constând în împuternicirile date intimatului de potentialii vânzatori, si la audierea sumara a intimatului.
http://www.jurisprudenta.com/Plângere-împotriva-soluţiei-de-...
Selected response from:

Lucica Abil
Romania
Grading comment
Multumes frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4audierea sumară a martorilor
Lucica Abil
3 +1să interogheze sumar martoriiDaniela Ciobeica


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
să interogheze sumar martorii


Explanation:
escutere
[e-scù-te-re]
(escùto, -ti, escùtono; escutévo; escùssi, escutésti, escùsse, escutémmo, escutéste, escùssero; escuterò; escutéssi; escuterèi; escutènte; escùsso)
v. tr.
DIR Esaminare attentamente, interrogare i testimoni durante il processo


    Reference: http://www.dejure.md/index.php?go=news&n=8192
Daniela Ciobeica
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 121

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mechifire abdula
3 hrs
  -> Mulţumesc.

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
audierea sumară a martorilor


Explanation:

escùtere v. tr. [dal lat. excutĕre, propr. «scuotere», comp. di ex- e quatĕre «scuotere»] (pass. rem. escussi, escutésti, ecc.; part. pass. escusso). – 1. Interrogare, esaminare (i testimoni) in un processo.
http://www.treccani.it/Portale/elements/categoriesItems.jsp?...

Escussione
(—) dei testimoni (d. proc. civ.; d. proc. pen.)
[Testimonianza].
http://www.simone.it/newdiz/newdiz.php?action=view&id=622&di...

2.1. Organul de urmărire penală, la primirea sesizării (plângere, denunţ sau sesizare din oficiu, conform art. 221 din C. pr. pen.) trebuie să ia, de îndată, următoarele măsuri, indiferent dacă este sau nu competent potrivit art. 213 din C. pr. pen.:
...
dispunerea unor măsuri urgente pe care trebuie să le ia organele locale de poliţie până la sosirea echipei de cercetare: pentru salvarea victimelor, pazaşi conservarea locului faptei, interzicerea pătrunderii curioşilor, identificarea şi audierea sumară a martorilor oculari, identifica- reaşi reţinerea făptuitorilor;
http://www.scribd.com/doc/17475175/Compendiu-de-Criminal-is-... (p. 223-224)

Instanta constata ca urmarirea penala efectuata pâna la acest moment nu este completa, organele de cercetare penala limitându-se la adminsitrarea probei cu înscisuri, constând în împuternicirile date intimatului de potentialii vânzatori, si la audierea sumara a intimatului.
http://www.jurisprudenta.com/Plângere-împotriva-soluţiei-de-...

Lucica Abil
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 376
5 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Multumes frumos!
Notes to answerer
Asker: Multumesc frumos!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lidia Matei: "audierea"
2 hrs

agree  Monica Tuduce
4 hrs

agree  Violeta Vasian
5 hrs

agree  Tradeuro Language Services
4 days