KudoZ home » Italian to Romanian » Law (general)

notifiche nei confronti di X dell'estratto contumaciale

Romanian translation: comunicare către X a extrasului din sentinţa pronunţată în contumacie


23:34 Dec 22, 2010
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Juridic
Italian term or phrase: notifiche nei confronti di X dell'estratto contumaciale
Este vorba despre un fragment intalnit intr-o ordonanta a Camerei de Consiliu.
ricorso per cassazione - delle notifiche nei confronti di Grigorescu M. dell'estratto contumaciale della sentenza
Imi cer scuze daca fraza, in prima parte, nu este foarte clara. Textul este scris de mana si este foarte greu descifrabil.
Multumesc mult
Ruanabea
Romania
Romanian translation:comunicare către X a extrasului din sentinţa pronunţată în contumacie
Explanation:
Cred că este vorba despre "estratto contumaciale di sentenza", care, după părerea mea, se traduce prin "extras din sentinţa pronunţată în contumacie"

Aceasta unitate era omologul celebrei si temutei brigazi speciale din cadrul KGB, care se ocupa de "afaceri umede" - adica de lichidarea fizica a defectorilor din serviciile secrete, ca si a "emigrantilor" deosebit de incomozi pentru regim. Iar unitatea "Z" avea treaba indestul cu identificarea si aducerea la indeplinire a celor aproape 30 de ***sentinte*** de condamnare la moarte ***pronuntate in contumacie*** in cazul a tot atatia "tradatori" din Securitate care, de-a lungul timpului, "au ales libertatea".
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2005-02-07/armaghedon...

--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2010-12-23 09:42:39 GMT)
--------------------------------------------------

Da, este exact vorba despre acest lucru. A se vedea link-ul următor:

(3) All'imputato contumace spetta, quale ulteriore forma di tutela, la notifica dell'avviso di deposito con l'estratto della sentenza (cd. ***estratto contumaciale**): tale estratto (il quale non ammette equipollenti) contiene gli elementi essenziali necessari a portare a conoscenza dell'imputato la natura ed il contenuto del provvedimento pronunciato nei suoi confronti, onde consentire i tempestivo esperimento dei rimedi impugnatori.
http://www.brocardi.it/codice-di-procedura-penale/libro-sett...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 11:43:58 GMT)
--------------------------------------------------

Avocatii lui Roman Polanski cer ***pronuntarea sentintei in contumacie***
Walgren a raspuns astfel unei cereri facute recent de avocatii celebrului regizor, care solicitasera judecatorilor din Los Angeles sa ***pronunte sentinta in contumacie***.
http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-6791403-avocatii-lui-...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 11:46:32 GMT)
--------------------------------------------------

De la inceputul secolului XX, numai sase dosare criminale au fost admise pentru revizuire care au avut ca efect, erori judiciare, ultimul fiind a lui Patrick Dils, condamnat in 1989 si reabilitat in 2002 !
In ceea ce priveste inscrierea condamnarilor in CJ (Cazierul Judiciar) al condamnatului, decizia luxemburgheza (valabila in general in diverse variante, in toate tarile UE) reglementeaza : se inscriu in CJ, condamnarile la pedepse criminale (in procedura juridica criminala) pronuntate prin contumacie, condamnarile irevocabile (ramase definitive) la pedepse criminale si corectionale, condamnarile irevocabile in ceea ce priveste insultarea fortelor de ordine, vagabondajul, cersetoria, declaratia mincinoasa, infractiuni legate de nerespectarea codului rutier (reglementarea circulatiei pe drumuri publice), condamnarile la pedepse criminale sau corectionale prin aplicarea CPM (Codului Penal Militar), condamnarile criminale sau corectionale pronuntate in lipsa condamnatului.
http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/25119/Revizuir...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 12:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

Excepţiile pot include, între altele, hotărâri ale administraţiei judiciare (ca cele privind amânarea cauzei până la un termen ulterior), chestiuni procedurale minore sau în esenţă necontencioase (sentinţe pronunţate în contumacie sau cu acordul părţilor), decizii ale Curţilor de apel de confirmare a unei hotărâri pronunţate în primă instanţă după ascultarea argumentelor similare având aceleaşi temeiuri, hotărâri luate de un complet precum şi unele hotărâri privind permisiunea de a exercita un recurs sau de a intenta o acţiune, în ţările unde se cer asemenea permisiuni.
https://wcd.coe.int/wcd/ViewDoc.jsp?id=1429125&Site=COE
Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
Multumesc mult!
Sarbatori fericite! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3comunicare către X a extrasului din sentinţa pronunţată în contumacie
Anca Maria Marin
3notificari catre X din lista de neprezentareOtilia Vlad


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
notificari catre X din lista de neprezentare


Explanation:
este vorba de partile din procesul civil sau penal care nu se prezinta fara a aduce o motivare


    Reference: http://it.wikipedia.org/wiki/Contumacia
Otilia Vlad
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 72

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
comunicare către X a extrasului din sentinţa pronunţată în contumacie


Explanation:
Cred că este vorba despre "estratto contumaciale di sentenza", care, după părerea mea, se traduce prin "extras din sentinţa pronunţată în contumacie"

Aceasta unitate era omologul celebrei si temutei brigazi speciale din cadrul KGB, care se ocupa de "afaceri umede" - adica de lichidarea fizica a defectorilor din serviciile secrete, ca si a "emigrantilor" deosebit de incomozi pentru regim. Iar unitatea "Z" avea treaba indestul cu identificarea si aducerea la indeplinire a celor aproape 30 de ***sentinte*** de condamnare la moarte ***pronuntate in contumacie*** in cazul a tot atatia "tradatori" din Securitate care, de-a lungul timpului, "au ales libertatea".
http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2005-02-07/armaghedon...

--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2010-12-23 09:42:39 GMT)
--------------------------------------------------

Da, este exact vorba despre acest lucru. A se vedea link-ul următor:

(3) All'imputato contumace spetta, quale ulteriore forma di tutela, la notifica dell'avviso di deposito con l'estratto della sentenza (cd. ***estratto contumaciale**): tale estratto (il quale non ammette equipollenti) contiene gli elementi essenziali necessari a portare a conoscenza dell'imputato la natura ed il contenuto del provvedimento pronunciato nei suoi confronti, onde consentire i tempestivo esperimento dei rimedi impugnatori.
http://www.brocardi.it/codice-di-procedura-penale/libro-sett...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 11:43:58 GMT)
--------------------------------------------------

Avocatii lui Roman Polanski cer ***pronuntarea sentintei in contumacie***
Walgren a raspuns astfel unei cereri facute recent de avocatii celebrului regizor, care solicitasera judecatorilor din Los Angeles sa ***pronunte sentinta in contumacie***.
http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora-6791403-avocatii-lui-...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 11:46:32 GMT)
--------------------------------------------------

De la inceputul secolului XX, numai sase dosare criminale au fost admise pentru revizuire care au avut ca efect, erori judiciare, ultimul fiind a lui Patrick Dils, condamnat in 1989 si reabilitat in 2002 !
In ceea ce priveste inscrierea condamnarilor in CJ (Cazierul Judiciar) al condamnatului, decizia luxemburgheza (valabila in general in diverse variante, in toate tarile UE) reglementeaza : se inscriu in CJ, condamnarile la pedepse criminale (in procedura juridica criminala) pronuntate prin contumacie, condamnarile irevocabile (ramase definitive) la pedepse criminale si corectionale, condamnarile irevocabile in ceea ce priveste insultarea fortelor de ordine, vagabondajul, cersetoria, declaratia mincinoasa, infractiuni legate de nerespectarea codului rutier (reglementarea circulatiei pe drumuri publice), condamnarile la pedepse criminale sau corectionale prin aplicarea CPM (Codului Penal Militar), condamnarile criminale sau corectionale pronuntate in lipsa condamnatului.
http://www.9am.ro/comunitate/forum/view_topic/25119/Revizuir...

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2010-12-23 12:07:28 GMT)
--------------------------------------------------

Excepţiile pot include, între altele, hotărâri ale administraţiei judiciare (ca cele privind amânarea cauzei până la un termen ulterior), chestiuni procedurale minore sau în esenţă necontencioase (sentinţe pronunţate în contumacie sau cu acordul părţilor), decizii ale Curţilor de apel de confirmare a unei hotărâri pronunţate în primă instanţă după ascultarea argumentelor similare având aceleaşi temeiuri, hotărâri luate de un complet precum şi unele hotărâri privind permisiunea de a exercita un recurs sau de a intenta o acţiune, în ţările unde se cer asemenea permisiuni.
https://wcd.coe.int/wcd/ViewDoc.jsp?id=1429125&Site=COE

Anca Maria Marin
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 218
Grading comment
Multumesc mult!
Sarbatori fericite! :)