KudoZ home » Italian to Romanian » Law (general)

patteggiamento

Romanian translation: negocierea pedepsei


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:patteggiamento
Romanian translation:negocierea pedepsei
Entered by: ClaudiaDragomir

08:13 Feb 21, 2012
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: patteggiamento
ritenute le diminuenti di rito del patteggiamento

(face parte dintr-un cazier)

Multumesc.
vanina botezatu
Romania
negocierea pedepsei
Explanation:
"NEGOCIEREA ÎN DREPTUL PENAL COMPARAT
Instituţia negocierii a apărut pentru prima dată în Statele Unite ale Americii, la începutul secolului al XX-lea, din raţiuni de ordin pragmatic, pentru a uşura munca depusă de tribunale. Audierile penale începuseră să devină lungi şi obositoare, în special începând cu sfârşitul secolului al XIX-lea. Date fiind circumstanţele, practicienii nu mai puteau soluţiona toate cauzele printr-un „full trial”, adică printr-un proces în faţa unor juraţi, încercându-se găsirea unor soluţii alternative. Din această necesitate s-a născut „plea bargaining”-ul. Instituţia este cunoscută în Italia sub denumirea de „pattegiamento”,iar în Franţa sub denumirea de „comparution sur reconnaissance préalable de culpabilité” sau „plaider-coupable”. Oricare ar fi denumirea utilizată, această instituţie, aşa cum o afirma şi Ioannis Papadopoulos, „s-a instaurat deja ca fiind unul dintre instrumentele principale ale politicii penale”...."
http://www.scribd.com/seuleanr/d/56572338-NEGOCIEREA-IN-DREP...

http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/law_general/19...

http://www.google.ro/#sclient=psy-ab&hl=ro&source=hp&q=negoc...
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1aplicarea pedepsei la cererea părților
Adina Lazar
5negocierea pedepsei
ClaudiaDragomir


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
negocierea pedepsei


Explanation:
"NEGOCIEREA ÎN DREPTUL PENAL COMPARAT
Instituţia negocierii a apărut pentru prima dată în Statele Unite ale Americii, la începutul secolului al XX-lea, din raţiuni de ordin pragmatic, pentru a uşura munca depusă de tribunale. Audierile penale începuseră să devină lungi şi obositoare, în special începând cu sfârşitul secolului al XIX-lea. Date fiind circumstanţele, practicienii nu mai puteau soluţiona toate cauzele printr-un „full trial”, adică printr-un proces în faţa unor juraţi, încercându-se găsirea unor soluţii alternative. Din această necesitate s-a născut „plea bargaining”-ul. Instituţia este cunoscută în Italia sub denumirea de „pattegiamento”,iar în Franţa sub denumirea de „comparution sur reconnaissance préalable de culpabilité” sau „plaider-coupable”. Oricare ar fi denumirea utilizată, această instituţie, aşa cum o afirma şi Ioannis Papadopoulos, „s-a instaurat deja ca fiind unul dintre instrumentele principale ale politicii penale”...."
http://www.scribd.com/seuleanr/d/56572338-NEGOCIEREA-IN-DREP...

http://www.proz.com/kudoz/english_to_romanian/law_general/19...

http://www.google.ro/#sclient=psy-ab&hl=ro&source=hp&q=negoc...

ClaudiaDragomir
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 96

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
aplicarea pedepsei la cererea părților


Explanation:
"Patteggiamento
(il termine esatto è "Applicazione della pena su richiesta delle parti»): è uno dei due procedimenti "premiali" previsti dal nuovo codice. L'altro è il giudizio abbreviato. Il patteggiamento è una transazione, valido per qualsiasi reato purché la pena nel concreto non superi 2 anni. Il patteggiamento si fa con il Pm, ma deve essere ratificato dal GIP. Principalmente il patteggiamento viene chiesto da chi poi avrà la pena condizionalmente sospesa: se questi per 5 anni non commetterà più alcun reato, tutto si cancella, come se il reato non fosse mai avvenuto. Se invece la persona è già in carcere per altri reati, la pena del patteggiamento si aggiungerà ma sarà comunque diminuita di un terzo. Altri benefici del patteggiamento: l'imputato non paga le spese processuali e non si applicano né le pene accessorie (es.: sospensione dell'esercizio di una professione), né le misure di sicurezza (es.: libertà vigilata), fatta eccezione per la confisca obbligatoria. La sentenza non ha effetti civili né amministrativi. In contropartita, l'imputato non può appellare la sentenza, se non per motivi di puro diritto ricorrendo in Cassazione. La non applicazione delle pene accessorie è molto importante, per esempio, per un professionista, che non venendo sospeso dall'Ordine, può continuare a lavorare. (art.444 cpp)."
(http://www.proz.com/kudoz/italian_to_spanish/law_general/251...

Vezi: http://www.google.it/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q="apli...

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2012-02-21 14:55:31 GMT)
--------------------------------------------------

"Uniunea Naţională a Barourilor din RomâniaCentrul Teritorial Braşov al I.N.P.P.A. - Sesiunea Noiembrie 2010
LUCRARE PROFESIONALĂ - DREPT PROCESUAL PENAL
CONSTATĂRILE TEHNICO-ŞTIINŢIFICE,MEDICO-LEGALE ŞI EXPERTIZELE. ASPECTE COMPARATIVEÎNTRE DREPTUL ROMÂN ŞI CEL ITALIAN
...
Negocierea - aplicarea pedepsei la cererea părţilor (il patteggiamento) Este acordul între imputat şi procuror (Pubblico Ministero- P.M.) în ceea ce priveşte pedeapsa care se va aplica. Patteggiamento este posibil când, ţinând cont de circumstanţele atenuante şi de reducerea prevăzută pentru rit (până la o treime), pedeapsa aplicată nu depăşeşte cinci ani, cu excepţia anumitor delicte de o gravitate particulară indicate sau oricum citate în aliniatul 2 al articolului 444 c.p.p. it., pentru care este aplicată limita de doi ani. Imputatul are datoria de a cere patteggiamento la audienţa preliminară, şi cu excepţia cazului de refuz nejustificat din partea P.M. sau de respingere din partea judecătorului, instanţa nu poate fi reînnoită întimpul dezbaterilor (dibattimento)."
(http://www.scribd.com/doc/40051727/Drept-procesual-penal-Con...

--------------------------------------------------
Note added at 7 ore (2012-02-21 15:20:33 GMT)
--------------------------------------------------

Această procedură va fi introdusă și în România o dată cu aprobarea noului Cod de procedură penală, deci ar fi mai bine să folosești noul termen: ”Acord de recunoaştere a vinovăţiei”.

Până acum termenul utilizat era: aplicarea pedepsei la cererea părților, așa cum reiese și din Lucrarea profesională de mai sus.

"Însă noutatea absolută adusă de noul cod de procedură penală este, fără îndoială, negocierea pedepsei între infractor şi procuror. Inspirată din legislaţia americană, această procedură a fost introdusă şi în câteva ţări europene (Spania, Portugalia, Italia, Germania etc.) Negocierea va putea avea loc din iniţiativa infractorului sau a procurorului.
...
Învoiala dintre infractor şi procuror va fi transmisă judecătorului, împreună cu dosarul. Judecătorul va verifica dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru aplicarea acestei proceduri şi va da o sentinţă prin care va lua act de conţinutul învoielii, dându-i putere executorie. Judecătorul nu va judeca procesul, nu va putea schimba pedeapsa convenită, ci va avea un rol pasiv, asemănător celui de notar.
Procedura menţionată poartă denumirea de”Acord de recunoaştere a vinovăţiei” şi este reglementată în articolele 472-482 din proiectul codului de procedură penală.
...
Procedura acordului de recunoaştere a vinovăţiei ar avea meritul de a scurta durata proceselor penale şi de a degreva judecătorii de un număr mare de dosare, oferindu-le posibilitatea de a se concentra asupra celor mai complexe. De asemenea, ar permite reducerea cheltuielilor judiciare."
http://www.urbaniulian.ro/2009/03/28/infractorii-isi-vor-neg...

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 308

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  roxanna76
10 days
  -> Mulțumesc Roxana!