International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Italian to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

pannello martire

Romanian translation: coală de fixare (blocare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:pannello martire
Romanian translation:coală de fixare (blocare)
Entered by: Carmen Copilau

09:11 Mar 12, 2008
Italian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Italian term or phrase: pannello martire
In presenza di carico posteriore con rullivia motorizzata è consigliato l'uso del pannello martire ed è vietato l'uso del pallet.
Carmen Copilau
Italy
coală de fixare (blocare)
Explanation:
Eu aşa i-aş zice.
Nu cred că are o denumire specială, poate doar în jargonul meseriaşilor, dar pe care nu am vrea să îl folosim chiar într-un manual.

Este acea coală de tablă sau de pal (pentru industria mobilei) care se aşază pe o maşină CNC între masa de lucru şi coala pe care vrem să o frezăm, de exemplu. Are rolul de fixa coala noastră de masa de lucru, în absenţa ventuzelor, care sunt prezente pe maşini mai performante ca să zic aşa.
Iar această coală, din cauza prelucrărilor numeroase, intrări şi ieşiri ale cuţitelor (frezelor), în timp se deteriorează, se strică, e plină de şanţuri. Se aruncă şi se ia alta.

„L'UPT assicura ampi risparmi ai produttori che si avvalgono di questa tecnica.
L'attuale modalità di utilizzare tale tecnica consiste nel fissare un materiale permeabile e poroso funzionante come superficie di bloccaggio (il pannello martire).

Il componente sottoposto a nesting deve essere posto in questa superficie di bloccaggio.

Naturalmente la punta degli utensili può fresare il pannello martire, rovinandolo leggermente.
Questi passaggi di fresatura possono essere ripetuti più di una volta, fino a che il pannello martire è rovinato dai numerosi passaggi al punto che la superficie non è liscia a sufficienza per garantire un bloccaggio sicuro.”
http://www.multiax.com/multiax_ita/nested_eng.htm
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Am folosit raspunsul tau pentru ca ferastraul debita panouri si nu piese.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4contra-sabloane de fixare
ClaudiaDragomir
4coală de fixare (blocare)
Monica Tuduce


Discussion entries: 6





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
coală de fixare (blocare)


Explanation:
Eu aşa i-aş zice.
Nu cred că are o denumire specială, poate doar în jargonul meseriaşilor, dar pe care nu am vrea să îl folosim chiar într-un manual.

Este acea coală de tablă sau de pal (pentru industria mobilei) care se aşază pe o maşină CNC între masa de lucru şi coala pe care vrem să o frezăm, de exemplu. Are rolul de fixa coala noastră de masa de lucru, în absenţa ventuzelor, care sunt prezente pe maşini mai performante ca să zic aşa.
Iar această coală, din cauza prelucrărilor numeroase, intrări şi ieşiri ale cuţitelor (frezelor), în timp se deteriorează, se strică, e plină de şanţuri. Se aruncă şi se ia alta.

„L'UPT assicura ampi risparmi ai produttori che si avvalgono di questa tecnica.
L'attuale modalità di utilizzare tale tecnica consiste nel fissare un materiale permeabile e poroso funzionante come superficie di bloccaggio (il pannello martire).

Il componente sottoposto a nesting deve essere posto in questa superficie di bloccaggio.

Naturalmente la punta degli utensili può fresare il pannello martire, rovinandolo leggermente.
Questi passaggi di fresatura possono essere ripetuti più di una volta, fino a che il pannello martire è rovinato dai numerosi passaggi al punto che la superficie non è liscia a sufficienza per garantire un bloccaggio sicuro.”
http://www.multiax.com/multiax_ita/nested_eng.htm

Monica Tuduce
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 190
Grading comment
Am folosit raspunsul tau pentru ca ferastraul debita panouri si nu piese.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contra-sabloane de fixare


Explanation:
"Garnituri de cauciuc pentru ventuze si contra-sabloane utilizate la fixarea pieselor pe mesele CNC-urilor (Homag, SCM, Biesse, etc.)."

http://www.bizoo.ro/firma/pfabragasilvica

Este vorba de un suport folosit pentru fixarea panourilor din lemn asa cum a zis Ana si se foloseste asa cum a explicat Monica.

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 172
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult