KudoZ home » Italian to Romanian » Mechanics / Mech Engineering

traversino

Romanian translation: pat de susţinere


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:traversino
Romanian translation:pat de susţinere
Entered by: Ana-Maria Badea

08:29 Apr 30, 2008
Italian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Italian term or phrase: traversino
Teglie alluminio forata ondulata con traversino

Se refera la tavile pentru un cuptor utilizat in panificatie.

Multumesc mult pentru sugestii!!
Ana-Maria Badea
Romania
pat de susţinere
Explanation:
Deşi nu l-am întâlnit în română, eu aşa l-aş boteza, duppă aspectul şi funcţia pe care le are.
http://www.fomarsrl.it/pages/prod_accessori.html
http://mce-meccanica.com/prodotti.php

Este acea placă de susţinere (având dimensiuni egale cu tava, deci nu sub formă de baghete) care se află în partea inferioară a tăvilor ondulate de copt patiserie, baghete etc.

În română am întâlnit doar diferenţierea cu/ fără ramă:
http://www.lear.ro/accesorii-panificatie.html#
dar se referă strict la rama laterală.



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-30 11:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

Presupun că stabilitatea e cauza, aluminiul fiind un metal destul de moale.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-30 11:32:53 GMT)
--------------------------------------------------

Da, „telaio” e rama la tăvile cu ramă, dacă ai şi aşa ceva.
Selected response from:

Monica Tuduce
Luxembourg
Grading comment
Multumesc mult tuturor pentru ajutor!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4grătar de susţinereeva_b
4ghidaj/gratar
ClaudiaDragomir
3 +1pat de susţinere
Monica Tuduce
4baghete metalice de sustinere
Ana Ghinita


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
baghete metalice de sustinere


Explanation:
cred ca s-ar potrivi cel mai bine decat "bara metalica". Spor!!

Ana Ghinita
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pat de susţinere


Explanation:
Deşi nu l-am întâlnit în română, eu aşa l-aş boteza, duppă aspectul şi funcţia pe care le are.
http://www.fomarsrl.it/pages/prod_accessori.html
http://mce-meccanica.com/prodotti.php

Este acea placă de susţinere (având dimensiuni egale cu tava, deci nu sub formă de baghete) care se află în partea inferioară a tăvilor ondulate de copt patiserie, baghete etc.

În română am întâlnit doar diferenţierea cu/ fără ramă:
http://www.lear.ro/accesorii-panificatie.html#
dar se referă strict la rama laterală.



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-30 11:32:03 GMT)
--------------------------------------------------

Presupun că stabilitatea e cauza, aluminiul fiind un metal destul de moale.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-04-30 11:32:53 GMT)
--------------------------------------------------

Da, „telaio” e rama la tăvile cu ramă, dacă ai şi aşa ceva.

Monica Tuduce
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 190
Grading comment
Multumesc mult tuturor pentru ajutor!!
Notes to answerer
Asker: Adica cu ajutorul ei se creaza un fel de "fund dublu" al tavii? Probabil pentru a asigura si o anumita stabilitate dar si pentru optimizarea rezultatelor in cazul unor produse speciale, sa zicem.

Asker: Probabil "rama laterala" as putea utiliza in cazul tavilor cu "telaio", probabil ar fi mai adecvat. Tu ce parere ai?

Asker: Multumesc mult, intr-adevar am tavi cu "traversino" si tavi cu "telaio". In aceste conditii as putea spune ca am lamurit ambii termeni :)Iti multumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ioana gabriela sandu: traversă de susţinere? m-am gândit la traversă dat fiind că este chemată astfel si o pânză pentru covoare deci mă gândeam că se poate îndepărta un pic de la sensul strict din construcţii
38 mins
  -> Traversa este tot o bară, iar asta e o placă cât tava. Şi mi se pare cam mult spus pentru o tavă de bucătărie :)) Mai bine o păstrăm pentru construcţii, utilaje etc.

neutral  ClaudiaDragomir: nu stiu de ce trebuie inventate denumiri, cand ele deja exista!
23 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ghidaj/gratar


Explanation:
"Aparatul este dotat cu grilaje pe peretii laterali; culisati pe aceste ghidaje gratarul si tava care au fost. livrate impreuna cu cuptorul. ..."
www.franke.ro/PDF/ga20sxs.pdf -

"Piesele interne sunt demontabile pentru a usura intretinerae (gratare, suporturile laterale)."
www.newpac.ro/aparatura-gastronomie/rotisoare.html - 11k


--------------------------------------------------
Note added at 15 ore (2008-04-30 23:33:36 GMT)
--------------------------------------------------

tava perforata ondulata din aluminiu cu ghidaje/gratar

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 172

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grătar de susţinere


Explanation:
tăvi de aluminiu perforate, ondulate, cu traverse (aici grătar de susţinere)

eva_b
Native speaker of: Native in RomanianRomanian