KudoZ home » Italian to Swedish » Medical

RADIO CHIRURGIA STEREOTASSICA

Swedish translation: Sterotaktisk radiokirurgi


03:50 Oct 14, 2001
Italian to Swedish translations [PRO]
Medical
Italian term or phrase: RADIO CHIRURGIA STEREOTASSICA
Det är någon slags kirurgi som ska finnas endast i Sverige. ( ingen annan stans i Europa) Någon kanske vet var denna kan finns dessutom.
Mycket viktigt
Tack på förhand!!
Annika
maggan
Swedish translation:Sterotaktisk radiokirurgi
Explanation:
Se Med. Terminologi, B. Lindskog t.ex.
form av kirurgi som utan att skära genom huden efter noggran lägesbenstämning med röntgenfotograferade el. MRT, opererar på djupet i kroppen antingen för diagnostik eller i behandlingssyfte för att förstöra sjuklig vävnad...
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5stereotaxisk radiokirugi
Sven Petersson
4Sterotaktisk radiokirurgi
Ulla Lundquist
4stereotactic radiosurgery
Tom Funke


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stereotactic radiosurgery


Explanation:
Sorry I can only give you an answer in English -- at the risk of providing information you already have.

[Used to market related equipment in the US for a Swedish company (Scanditronix, Uppsala)]. Are they still there?

HTH anyway :)
All the best, Tom


    30+years in medical radiology
Tom Funke
Native speaker of: English

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sterotaktisk radiokirurgi


Explanation:
Se Med. Terminologi, B. Lindskog t.ex.
form av kirurgi som utan att skära genom huden efter noggran lägesbenstämning med röntgenfotograferade el. MRT, opererar på djupet i kroppen antingen för diagnostik eller i behandlingssyfte för att förstöra sjuklig vävnad...

Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
stereotaxisk radiokirugi


Explanation:
Spelling according to Cressy, Medicinsk och Farmaceutisk Ordbok 6th Edition.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 12