KudoZ home » Italian to Swedish » Other

tecnologie di cantina

Swedish translation: vinframställningsteknik


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:tecnologie di cantina
Swedish translation:vinframställningsteknik
Entered by: Mario Marcolin

21:19 May 27, 2003
Italian to Swedish translations [PRO]
Italian term or phrase: tecnologie di cantina
kan det vara så simpelt som vinkällars teknologier?
maggan
vinframställningsteknik
Explanation:
eller
teknologi för vinframställning (som alltså försiggår in cantina

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:27:49 (GMT)
--------------------------------------------------

eller vinframställningsmetoder;

\"Forse è il caso di sollevare alcuni problemi etico-legali riguardo certe tecnologie di cantina.È il caso di riflettere
Un esempio: si possono usare indistintamente lieviti selezionati oppure preparazioni enzimatiche in vinificazione \"
http://www.winereport.com/winenews/result.asp?Id=416&T=1

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:32:17 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Det var väldigt intressant att se hur en finländare med hjälp av vinexpertis från bland annat Australien rör om i det traditionalistiska Bordeaux och vågar ta nya grepp och experimentera med olika typer av jäst, fat och framställningsmetod.\"
http://hemsidor.torget.se/users/t/tegner/provning_971117.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:50:28 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Det var väldigt intressant att se hur en finländare med hjälp av vinexpertis från bland annat Australien rör om i det traditionalistiska Bordeaux och vågar ta nya grepp och experimentera med olika typer av jäst, fat och framställningsmetod.\"
http://hemsidor.torget.se/users/t/tegner/provning_971117.htm
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4vinframställningsteknik
Mario Marcolin
4vinframställning med teknologiska metoder
Eva Linderoth


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vinframställning med teknologiska metoder


Explanation:
Jag skulle behöva lite mer kontext för att få det snyggaste uttrycket.


    NE
Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 130

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vinframställningsteknik


Explanation:
eller
teknologi för vinframställning (som alltså försiggår in cantina

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:27:49 (GMT)
--------------------------------------------------

eller vinframställningsmetoder;

\"Forse è il caso di sollevare alcuni problemi etico-legali riguardo certe tecnologie di cantina.È il caso di riflettere
Un esempio: si possono usare indistintamente lieviti selezionati oppure preparazioni enzimatiche in vinificazione \"
http://www.winereport.com/winenews/result.asp?Id=416&T=1

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:32:17 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Det var väldigt intressant att se hur en finländare med hjälp av vinexpertis från bland annat Australien rör om i det traditionalistiska Bordeaux och vågar ta nya grepp och experimentera med olika typer av jäst, fat och framställningsmetod.\"
http://hemsidor.torget.se/users/t/tegner/provning_971117.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-28 06:50:28 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Det var väldigt intressant att se hur en finländare med hjälp av vinexpertis från bland annat Australien rör om i det traditionalistiska Bordeaux och vågar ta nya grepp och experimentera med olika typer av jäst, fat och framställningsmetod.\"
http://hemsidor.torget.se/users/t/tegner/provning_971117.htm

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 37