KudoZ home » Latin to Bulgarian » Agriculture

Passiflora quadrangularis

Bulgarian translation: маракуя


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Latin term or phrase:Passiflora quadrangularis
Bulgarian translation:маракуя
Entered by: Stoyan Germanov

09:12 Apr 1, 2002
Latin to Bulgarian translations [PRO]
Agriculture / agriculture
Latin term or phrase: Passiflora quadrangularis
Вероятно, известен още като passion fruit
В израз заедно с Banana.
Swiss chocolate. Run 'n' raisin.
К`во е Run 'n' raisin?
slavist
маракуя
Explanation:
Това е плодът, а ако е растението – пасифлора или страстниче
Selected response from:

Stoyan Germanov
Bulgaria
Grading comment
Благодаря. Точно това ми трябваше.
А отговорът на Вихър е толкова вкусен, а и ограмотяващ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4маракуяStoyan Germanov
1течен шоколад със стафиди; пасионфрут (маракуя)xxxVihar Kraste


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
маракуя


Explanation:
Това е плодът, а ако е растението – пасифлора или страстниче

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря. Точно това ми трябваше.
А отговорът на Вихър е толкова вкусен, а и ограмотяващ.

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
течен шоколад със стафиди; пасионфрут (маракуя)


Explanation:
течен шоколад със стафиди

Относно RUN в този контекст става дума (МАЙ!!!???) за едно от значенията му като прилагателно: MELTED (напр. run honey, run butter). Подобно значение има и в техниката (леярството), но го казвам само за background, без връзка с този въпрос - made from molten material, cast in a mould (run metal, run joint).
1. топен, стопен
2. тех. излят

Щом става дума за швейцарски шоколад (м-м-м-м!!!) значи (МАЙ!!!) става дума за ТЕЧЕН ШОКОЛАД СЪС СТАФИДИ = RUN (CHOCOLATE) AND ('N') RAISINS


Относно PASSION-FLOWER ботаническото название е пасифлора, простолюдното е часовниче (Passiflora) или страстниче, съгласен съм с колегата.

passionflower (from the fancied resemblance of parts of the flower to the instruments of Christ's crucifiction): a plant of the the genus Passiflora (значи пак за страстите, мъките на Христос преди и по Великден си дойдохме на думата)

Passiflora: a genus of mainly tropical American and mostly tendril-bearing vines that have simple or lobed leaves and ususally very showy chiefly red, white, or purple flowers with a short calyx tube, four or five petals, a corona... and followed by FRUITS WHICH ARE PULPY OFTEN EDIBLE BERRIES.

За PASSION-FRUIT (an edible fruit of passionflower) съм виждал (не че съм бил съгласен и ми е допадало!) на продукти на пазара (сокове), но които задължително трябва да има е етикетче на български, да пише ПАСИОНФРУТ.

КАЗВА СЕ И МАРАКУЯ, ПРАВ Е КОЛЕГАТА. ЕТО ПРИМЕР:

http://64.177.33.35/bg/library/zadoma/689 soka/II.htm

Пасионфрут (маракуя)

Начин на приготвяне. Пасионфрутът е екзотичен и рядко срещан по нашите пазари плод. Плодовете приличат на големи сливи с много сочно плодово месо. За приготвяне на сок са подходящи само два измежду многобройните сортове - жълтият и още повече пурпурночервеният. Сокът има леко кисел вкус и много характерен аромат, който се губи при готовите сокове от маракуя, продавани у нас.
Подходящи комбинации. Сокът от червен пасионфрут отлично се съчетава със сокове от ябълки, круши или праскови, а от жълтия сорт се съчетава по-добре със сокове от портокали, ананаси, папая.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-04-01 11:06:44 (GMT)
--------------------------------------------------

За да видите продукти с Run \'N\' Raisin, идете на:
http://www.indianchild.com/chocolatemaking.htm
http://www.swensens.com.sg/promo_cake.htm

ДА ВИ Е СЛАДКО! И УСПЕХ С ПРЕВОДА!

xxxVihar Kraste