vīzēt

English translation: to endorse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Latvian term or phrase:vīzēt
English translation:to endorse
Entered by: Jana Teteris

13:14 Apr 29, 2005
Latvian to English translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics
Latvian term or phrase: vīzēt
No informācijas par ES fondiem...

Sagatavoto atzinumu vīzē visi norādītie izpildītāji
vai
Vīzēto atzinumu iesniedz vadītājam.

Pēc domas, vīzēt ir kaut kas tā kā 'to approve' (vai 'to verify'). Varbūt kāds kurš tulko ES dokumentus ir iepriekš saskāries ar šo vārdu?
Jana Teteris
United Kingdom
visa or endorse
Explanation:
visa or endorse
Nemot talkā vārdnīcas un krievu Multiterm piedāvāju šādus variantus. Vēl var lietot authorise.
Zinu, ka visa kaut kā neskan kā darbības vārds, bet vārdnīcā tāds stāv un Multiterm piedāvā šādu piemēru: visa on passport, kas nozīmē vīzēt uz passes.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-04-29 13:25:15 GMT)
--------------------------------------------------

Arī tulkošanas un terminoloģijas centrs piedāvā visa. Tā kā viss atkarīgs no tā, cik oficiāls ir teksts.
Selected response from:

Ines Burrell
United Kingdom
Grading comment
Paldies!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4initial
sancha
4approve, sanction, consent, give one's consent to smth
Valters Feists
3 +1visa or endorse
Ines Burrell


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
vīzēt
visa or endorse


Explanation:
visa or endorse
Nemot talkā vārdnīcas un krievu Multiterm piedāvāju šādus variantus. Vēl var lietot authorise.
Zinu, ka visa kaut kā neskan kā darbības vārds, bet vārdnīcā tāds stāv un Multiterm piedāvā šādu piemēru: visa on passport, kas nozīmē vīzēt uz passes.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2005-04-29 13:25:15 GMT)
--------------------------------------------------

Arī tulkošanas un terminoloģijas centrs piedāvā visa. Tā kā viss atkarīgs no tā, cik oficiāls ir teksts.

Ines Burrell
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Paldies!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zigurdsg: Neesmu saskaries ar šo vārdu, bet vārdnīcās vizēt ir tomēr to visa, t.i, to place a visa in a passport. Laikam, endorse ir labākais tulkojums šai kontekstā
3 hrs
  -> Paldies, Zigurd!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vīzēt
approve, sanction, consent, give one's consent to smth


Explanation:
Ja negrib, lai skan ļoti specifiski, varētu lietot pazīstamu vārdu "to approve".
"To verify" gan nederēs, jo tas apzīmē 'pārbaudīt', 'izpētīt'.
"Vizēt"/"vīzēt" parasti nozīmē, ka priekšnieks paraksta kādu papīru vai plānu, atļauj ko darīt.
"To endorse" arī ne visai - jo tam viena no nozīmēm ir 'ieteikt', 'atbalstīt', 'veicināt', bet šeit ir runa par administratīvu apstiprinājumu, nevis emocionālu, māksliniecisku patiku vai 'ieteikšanu'.

Ar "to visa" būs grūti - jo izlocīts izskatās pabriesmīgi: "visaing", "visaed".

Valters Feists
Latvia
Native speaker of: Latvian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vоzзt
initial


Explanation:
Varbūt šis varētu derēt - latviski to gan mēdz tulkot kā "parafēt", ja iet runa par starptautiskajiem līgumiem, bet vispārīgi "initial" nozīmē "To mark or sign with initials, especially for purposes of authorization or approval".



    Reference: http://www.answers.com/topic/initial
sancha
Latvia
Specializes in field
Native speaker of: Native in LatvianLatvian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Valters Feists: Jauki, ka ir tāds sinonīms, bet visnotaļ specifiski izklausās. Tad jau labāk "to sign off". :-) Bet "to endorse" ir visformālākais un visviltīgākais no šoreiz piedāvātajiem, tādā kā mākslīgi paaugstinātā, latinizētā valodas stilā.
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search