šiapusybė

English translation: here and now (approach)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Lithuanian term or phrase:šiapusybė
English translation:here and now (approach)
Entered by: Rasa Didžiulienė

16:00 Apr 10, 2014
Lithuanian to English translations [PRO]
Science - Philosophy
Lithuanian term or phrase: šiapusybė
Kaip verstumėte "šiapusybė"?
Rasa Didžiulienė
Lithuania
here and now (approach)
Explanation:
Another option.
Selected response from:

LilianNekipelov
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1here and now (approach)
LilianNekipelov
4(a) focus on life in this world
Gintautas Kaminskas
3Life on earth
Inga Jokubauske


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Life on earth


Explanation:
Tiesą sakant, nežinau tikslaus termino. Tačiau jei šiapusybė yra anapusybės (ar egzistavimo anapus) antonimas, tai analogiškai angliškai

"The beyond, afterlife, eternity, hereafter"

antonimais galėtų būti

"Life of earth, existence on earth, (entity on earth?)".

Inga Jokubauske
United Kingdom
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
Notes to answerer
Asker: Taip, manau, kad "šiapusybė" (šiapus) yra termino "anapusybė" (anapus) antonimas


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(a) focus on life in this world


Explanation:
Rasa, verkiant reikia daugiau konteksto.
Kęstutis Pulokas. Tylėti ar netylėti - Bernardinai.lt
www.bernardinai.lt/straipsnis/-/8153
Kita vertus, galbūt šiapusybė tokia ir tegali būti ir tik tokią ją gali matyti būdamas joje, nesvarbu – tiki anapusybe ar ne?

Psalmisto žodžiuose tarsi susilieja šiapusybė ir anapusybė, jis jau pilnai gyvena amžinojo gyvenimo viltimi, kuri keičia žemiškojo gyvenimo dabartį.

Iš šių dviejų citatų, atrodo, kad „šiapusybė“ reiškia "(a) focus on life in this world" (rather than on "the next life").

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2014-04-11 07:17:52 GMT)
--------------------------------------------------

Rasa, jeigu norite vieno žodžio vertimo, gal "secularism" (o priešprieša yra "spiritualism"). Bet ar netinka versti "a focus on life in this world"?

Gintautas Kaminskas
Australia
Native speaker of: Native in LithuanianLithuanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Na, šiapusybė terminas yra dažnai naudojamas "filosofijoje" kaip antonimas terminui "anapusybė" (nuo žodžio "anapus"). Tiesiog niekaip nesugalvoju, kaip jį išversti.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Inga Jokubauske: Manau, sąvokos "šiapusybė, anapusybė" nereiškia asmens sąvokos apie gyvenimą čia ar ten, tai yra tiesiog būtis, o ne asmens supratimas apie būtį. Todėl nereikalingas "focus on..." aspektas, pakanka tiesiog siūlomo life on this earth.
14 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
here and now (approach)


Explanation:
Another option.

LilianNekipelov
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  diana bb: Indeed. 'Here and now' as šiapusybė, and 'beyond' as anapusybė. As a noun, it would be 'the here and now'.
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search