skifte

English translation: parcel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:skifte
English translation:parcel
Entered by: Carole Hognestad

11:19 Dec 4, 2009
Norwegian to English translations [PRO]
Science - Agriculture
Norwegian term or phrase: skifte
Med skifte menes en del av et jorde eller hele jordet som ble brukt i ett.
Carole Hognestad
parcel
Explanation:
Ja, "plot of land" eller "parcel". Parcel brukes vel oftere i skiftesammenheng, altså ved kjøp og salg av eiendom. Plot er mer nøytalt.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-12-04 14:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

PS: Noter deg EØS-EU-basen, den er et must for ENG-NOR-ENG-oversettere (og dessuten fransk) (http://decentius.hit.uib.no/udbase/home.html). Massevis av eksempler fra lover og rettslige kjennelser m.m. (Klikk "Søk i EØS-EU-basen" og logg inn som BN = gjest, passord = gjest)
Selected response from:

Robert Sommerfelt
Norway
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5parcel
Robert Sommerfelt
4plot
Vedis Bjørndal


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plot


Explanation:
parcel of land
Ref: Ordnett

Norsk definisjon: jordstykke hvor det dyrkes forskjellige vekster fra år til år.

Vedis Bjørndal
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
parcel


Explanation:
Ja, "plot of land" eller "parcel". Parcel brukes vel oftere i skiftesammenheng, altså ved kjøp og salg av eiendom. Plot er mer nøytalt.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-12-04 14:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

PS: Noter deg EØS-EU-basen, den er et must for ENG-NOR-ENG-oversettere (og dessuten fransk) (http://decentius.hit.uib.no/udbase/home.html). Massevis av eksempler fra lover og rettslige kjennelser m.m. (Klikk "Søk i EØS-EU-basen" og logg inn som BN = gjest, passord = gjest)


    Reference: http://decentius.hit.uib.no/udbase/home.html
Robert Sommerfelt
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search