påsynsutgaver

English translation: viewing editions

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Norwegian term or phrase:påsynsutgaver
English translation:viewing editions
Entered by: Carole Hognestad

13:28 May 11, 2011
Norwegian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Printing & Publishing
Norwegian term or phrase: påsynsutgaver
Vi er nå inne i en fase der det genereres påsynsutgaver av vår digitale avissamling, og dette er en jobb som tar litt tid.
Carole Hognestad
viewing editions
Explanation:
Det er litt vanskelig å være presis her, når man ikke vet hva de faktisk gjør. I grafisk industri er en påsynsutgave en enkel, manuell og hurtig sammensatt trykksak uten 'fullt utstyr' så som titelblad, innbinding etc. Det kan være f.eks. en bok eller et magasin, og hensikten er at man skal kunne se hvordan innholdet vil ta seg ut.

Kan det tenkes at de printer den digitale avissamlingen? Det ville jo være rart.... Kanskje de lager enkelt sammenstilte digitalversjoner?

Uansett, de utgavene de lager er nok for 'viewing' på den ene eller andre måten, skulle jeg tro.
Selected response from:

Leif Henriksen
Norway
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3viewing editions
Leif Henriksen
1online version
eodd


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
online version


Explanation:
This is just a guess.

eodd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

1 day 9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
viewing editions


Explanation:
Det er litt vanskelig å være presis her, når man ikke vet hva de faktisk gjør. I grafisk industri er en påsynsutgave en enkel, manuell og hurtig sammensatt trykksak uten 'fullt utstyr' så som titelblad, innbinding etc. Det kan være f.eks. en bok eller et magasin, og hensikten er at man skal kunne se hvordan innholdet vil ta seg ut.

Kan det tenkes at de printer den digitale avissamlingen? Det ville jo være rart.... Kanskje de lager enkelt sammenstilte digitalversjoner?

Uansett, de utgavene de lager er nok for 'viewing' på den ene eller andre måten, skulle jeg tro.

Leif Henriksen
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in Norwegian (Bokmal)Norwegian (Bokmal)
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thank you.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search