mengder

English translation: amounts, values

22:31 Nov 21, 2006
Norwegian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Transport / Transportation / Shipping
Norwegian term or phrase: mengder
FASTLEGGING AV TEKNISKE L0SNINGER OG UTARBEIDELSE AV BYGGEPLAN
Totalentreprerwen skal i denne fase f0re prosjekteringsarbeidene så langt at det foreligger konkrete og realiserbare forslag til detaljerte tekniske l0sninger. Dette skal danne grunnlaget for å fastlegge endelige mengder som Totalentrepren0ren deretter ansvarer for.
Byggeplan skal også veere grunnlag for Byggherrens forel0pige godkjenning av de tekniske l0sningene. Endelig godkjenning skjer f0rst etter akseptansetesting (FAT og SAT).
I den grad det foreligger alternative tekniske l0sninger, skal disse veere klart beskrevet. Totalentrepren0ren skal bearbeide og vurdere de aktuelle altemativene ut fra funksjonskrav, kriterier og mål som er satt for prosjektet. Hva som må til for å oppnå de gitte mål og hva dette innebcerer 0konomisk vil veere med på å bestemme det endelige valg av tekniske l0sninger.
Bengt Evertsson
English translation:amounts, values
Explanation:
Exact values, here, I would think
Selected response from:

Larry Abramson
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5quantities
ojinaga
3amounts, values
Larry Abramson


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
amounts, values


Explanation:
Exact values, here, I would think

Larry Abramson
United States
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
quantities


Explanation:
Another option

ojinaga
Specializes in field
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in category: 2




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search