straffesak

Polish translation: postępowanie w przedmiotowej sprawie

13:04 Oct 9, 2019
Norwegian to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / fines
Norwegian term or phrase: straffesak
Kontekst: mandat karny

Vedtakelsen av forelegget er frivillig og innebærer at straffesaken avgjøres endelig og uten domstolsbehandling.

Słownikowo straffesaken to postępowanie karne, sprawa karna, jednak takie tłumaczenie wg mnie koliduje z polskim prawem - postępowanie mandatowe nie jest postępowaniem karnym i mogłoby zostać źle odczytane.

Moja propozycja: postępowanie mandatowe lub postępowanie w sprawie o naruszenie prawa (jako że w Norwegii nie funkcjonuje już podział na wykroczenia/przestępstwa).

Czy najlepiej zostawić dosłowne tłumaczenie z ew. dopiskiem w nawiasie?
Oksana Bończyk
Poland
Polish translation:postępowanie w przedmiotowej sprawie
Explanation:
Jeśli kontekst pisma jest jasny, to może wystarczy tak?
Selected response from:

Tomasz Sienicki
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3postępowanie o ukaranie mandatem
Mariusz Wstawski
3postępowanie w przedmiotowej sprawie
Tomasz Sienicki


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
postępowanie w przedmiotowej sprawie


Explanation:
Jeśli kontekst pisma jest jasny, to może wystarczy tak?

Tomasz Sienicki
Denmark
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
postępowanie o ukaranie mandatem


Explanation:
postępowanie o ukaranie mandatem

to moja propozycja

Mariusz Wstawski
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search