KudoZ home » Norwegian to Danish » Science

Ringlemur

Danish translation: lemur catta


04:38 Oct 24, 2001
Norwegian to Danish translations [PRO]
Science
Norwegian term or phrase: Ringlemur
Monkey with big, round eyes.
Kate Persson
Denmark
Danish translation:lemur catta
Explanation:
En søgning på "ringlemur" gav nogle engelske hits, som viste, at det engelske navn er ring-tailed lemur, og at det latinske navn er lemur catta. En søgning på lemur catta gav så en enkelt dansk artikel, som brugte det latinske navn hele vejen igennem.

- For det tilfælde, at der ikke er andre, der kender det danske navn (som jeg i øvrigt har en stærk mistanke om er "ringlemur")

Held og lykke!
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tusind tak, jeg har fundet ud af, at arten også
hedder lemurer. Så lykkedes det.

Mange hilsner
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Katta
Allround
4lemur cattaRandi Stenstrop


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lemur catta


Explanation:
En søgning på "ringlemur" gav nogle engelske hits, som viste, at det engelske navn er ring-tailed lemur, og at det latinske navn er lemur catta. En søgning på lemur catta gav så en enkelt dansk artikel, som brugte det latinske navn hele vejen igennem.

- For det tilfælde, at der ikke er andre, der kender det danske navn (som jeg i øvrigt har en stærk mistanke om er "ringlemur")

Held og lykke!

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Tusind tak, jeg har fundet ud af, at arten også
hedder lemurer. Så lykkedes det.

Mange hilsner
Kate

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Katta


Explanation:
Ringlemuren hedder på lation lemur catta. Kaldes i daglig tale kattaen eller kattalemuren.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish