KudoZ home » Norwegian to English » Other

Sexy skytetrener pinlig berørt

English translation: Sexy shooting instructor feels embarassed


11:12 Nov 29, 2001
Norwegian to English translations [Non-PRO]
Norwegian term or phrase: Sexy skytetrener pinlig berørt
Sexy skytetrener pinlig berørt

Anterselva (NTB): En rødmende Roger Grubben er kåret til "Mr. Biathlon" (Herr Skiskyting) av en kvinnelig jury i Anterselva.

Det norske landslagets skytetrener fra Hatfjelldal i Nordland har falt i smak hos lederen av pressetjenesten, Margit Hassl, og organisasjonskomiteens Helga Messner. De karakteriserer Grubben som "den vakreste skiskytter-mann i Antholzertal (Anterselva)".–Jeg er blitt mobbet mye av resten av troppen for det der, fastslår en pinlig berørt Grubben. Han blir ikke mindre rød etter at Margit og Helga fortsetter sin beskrivelse av drømmemannen:"Alle kvinnelige skiskytterfans bør se opp: Det lønner seg virkelig å se nøyere på denne mannen. Hvilke øyne og hvilket sexy tredagersskjegg. Vanvittig! Sjelden har en så vakker mann besøkt Antholzertal."– Jeg har aldri vært utsatt for noe slikt før, sier en beskjemmet Grubben til pressen. Hans samboer Linda Tjørhom hadde ingen kommentar.
Frank
English translation:Sexy shooting instructor feels embarassed
Explanation:
Sexy shooting instructor feels embarassed
Selected response from:

Eivind Lilleskjaeret
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Sexy shooting instructor feels embarassed
Eivind Lilleskjaeret
5Sexy shooting coach embarrassed by attention
Per Bergvall
5An embarrassed shooting instructor
Tore Bjerkek


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Sexy shooting instructor feels embarassed


Explanation:
Sexy shooting instructor feels embarassed


    Norwegian translator
Eivind Lilleskjaeret
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 200
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
9 mins

agree  Tone Wittmann
12 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
An embarrassed shooting instructor


Explanation:
I feel this structure flows better since we here are dealing with a headline and not a full sentence.

Tore Bjerkek
Canada
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 807

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sexy shooting coach embarrassed by attention


Explanation:
Would suggest that "feeling embarrassed" is what you do when you have caused the embarrassment yourself. In this case, the shooting coach has done nothing wrong, and IS embarrassed by being named Mr Biathlon.

Per Bergvall
Norway
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 2461