Przychody z tytułu dochodów budżetowych

English translation: economic benefits/net equity gain derived from budget revenues

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Przychody z tytułu dochodów budżetowych
English translation:economic benefits/net equity gain derived from budget revenues
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

14:15 Nov 25, 2016
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: Przychody z tytułu dochodów budżetowych
pozycja na liście kont jednostek budzetowych
madziag
economic benefits/net equity gain derived from budget revenues
Explanation:
Z definicji poniżej,
1) "przychody" są economic benefits (asset appreciation minus a reduction of liabilities that lead to an increase in equity or a reduction in capital deficit); innymi słowy, net equity gain
2) "dochody budżetowe" są budget revenues.
ccccccccccccc

Określa ona przychody jako „uprawdopodobnione powstanie w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomicznych, o wiarygodnie określonej wartości, w formie zwiększenia wartości aktywów albo zmniejszenia wartości zobowiązań, które doprowadzą do wzrostu kapitału własnego lub zmniejszenia jego niedoboru w inny sposób niż wniesienie środków przez udziałowców lub właścicieli".


Działalność podstawowa
Kluczowe znaczenie z punktu widzenia praktyki prowadzenia ewidencji przychodów w jednostkach budżetowych ma określenie zakresu ewidencji na koncie 720 „Przychody z tytułu dochodów budżetowych". Obecnie obowiązujący plan kont przewiduje, że „konto 720 służy do ewidencji przychodów z tytułu dochodów budżetowych związanych bezpośrednio z podstawową działalnością jednostki, w szczególności dochodów, do których zalicza się podatki, składki, opłaty, inne dochody budżetu państwa,
http://www.rp.pl/artykul/1197042-Jak-ujmowac-przychody-ksieg...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Przyszło mi przetłumaczyć dokładnie to, co Pan zacytował. Dzięki za podpowiedź, ale mam mieszane uczucia, choć logika jest pierwszorzędna :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2budgetary revenues / budget revenues
mike23
2economic benefits/net equity gain derived from budget revenues
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
economic benefits/net equity gain derived from budget revenues


Explanation:
Z definicji poniżej,
1) "przychody" są economic benefits (asset appreciation minus a reduction of liabilities that lead to an increase in equity or a reduction in capital deficit); innymi słowy, net equity gain
2) "dochody budżetowe" są budget revenues.
ccccccccccccc

Określa ona przychody jako „uprawdopodobnione powstanie w okresie sprawozdawczym korzyści ekonomicznych, o wiarygodnie określonej wartości, w formie zwiększenia wartości aktywów albo zmniejszenia wartości zobowiązań, które doprowadzą do wzrostu kapitału własnego lub zmniejszenia jego niedoboru w inny sposób niż wniesienie środków przez udziałowców lub właścicieli".


Działalność podstawowa
Kluczowe znaczenie z punktu widzenia praktyki prowadzenia ewidencji przychodów w jednostkach budżetowych ma określenie zakresu ewidencji na koncie 720 „Przychody z tytułu dochodów budżetowych". Obecnie obowiązujący plan kont przewiduje, że „konto 720 służy do ewidencji przychodów z tytułu dochodów budżetowych związanych bezpośrednio z podstawową działalnością jednostki, w szczególności dochodów, do których zalicza się podatki, składki, opłaty, inne dochody budżetu państwa,
http://www.rp.pl/artykul/1197042-Jak-ujmowac-przychody-ksieg...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 137
Grading comment
Przyszło mi przetłumaczyć dokładnie to, co Pan zacytował. Dzięki za podpowiedź, ale mam mieszane uczucia, choć logika jest pierwszorzędna :-)

20 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
budgetary revenues / budget revenues


Explanation:
Budgetary revenues of local self-government units/entities
local budget revenues
local governments'

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-11-26 10:57:49 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.pl/#q=local self government "budget reven...
https://www.google.pl/#q=local self government "budgetary re...

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2016-11-26 10:58:17 GMT)
--------------------------------------------------

local governments' budgetary revenues/budget revenues

mike23
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 79




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search