metoda drabinkowa (prowadzenie rachunku zysku i start)

English translation: vertical presentation method (income statement)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:metoda drabinkowa (prowadzenie rachunku zysku i start)
English translation:vertical presentation method (income statement)
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

10:32 Sep 19, 2017
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Polish term or phrase: metoda drabinkowa (prowadzenie rachunku zysku i start)
Rachunek zysków i strat sporządzany jest według metody drabinkowej tzn. drogą odejmowania od poszczególnych grup przychodów odpowiadających im kosztów w ten sposób, że na wynik finansowy netto składa się obliczana narastająco suma wyników poszczególnych grup przychodów i kosztów (...)

Mam step ladder method, ale widzę tylko w indyjskich źródłach.
magdadh
United Kingdom
vertical presentation method (income statement)
Explanation:
godnie z rozwiązaniami ustawy o rachunkowości przedsiębiorstwo ma możliwość wyboru formy rachunku. Może ono sporządzać rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym lub porównawczym. W obu wariantach rachunek ten prezentuje się w układzie pionowym, czyli „metodą drabinkową. Polega ona na umieszczeniu i odejmowaniu od przychodów netto ze sprzedaży (produktów, towarów i materiałów) kosztów ich uzyskania oraz na umieszczaniu pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, przychodów i kosztów finansowych oraz strat i zysków nadzwyczajnych.
https://cytaty.mfiles.pl/index.php/keyword/3046/0/rachunek_z...

ccccccccccccccc

Rachunek zysków i strat (ang. "income statement") zwany wcześniej rachunkiem wyników − jeden z podstawowych i obligatoryjnych elementów sprawozdania finansowego jednostki.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rachunek_zysków_i_strat

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2017-09-19 13:01:59 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccc

other names
An income statement or profit and loss account [1] (also referred to as a profit and loss statement (P&L), statement of profit or loss, revenue statement, statement of financial performance, earnings statement, operating statement, or statement of operations
https://en.wikipedia.org/wiki/Income_statement
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
I'll use that, thanks for all the help!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2vertical presentation method (income statement)
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1multi-step (multiple step) income statement
geopiet
Summary of reference entries provided
metoda drobinkowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.
metoda drabinkowa
geopiet

Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vertical presentation method (income statement)


Explanation:
godnie z rozwiązaniami ustawy o rachunkowości przedsiębiorstwo ma możliwość wyboru formy rachunku. Może ono sporządzać rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym lub porównawczym. W obu wariantach rachunek ten prezentuje się w układzie pionowym, czyli „metodą drabinkową. Polega ona na umieszczeniu i odejmowaniu od przychodów netto ze sprzedaży (produktów, towarów i materiałów) kosztów ich uzyskania oraz na umieszczaniu pozostałych przychodów i kosztów operacyjnych, przychodów i kosztów finansowych oraz strat i zysków nadzwyczajnych.
https://cytaty.mfiles.pl/index.php/keyword/3046/0/rachunek_z...

ccccccccccccccc

Rachunek zysków i strat (ang. "income statement") zwany wcześniej rachunkiem wyników − jeden z podstawowych i obligatoryjnych elementów sprawozdania finansowego jednostki.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rachunek_zysków_i_strat

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2017-09-19 13:01:59 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccccc

other names
An income statement or profit and loss account [1] (also referred to as a profit and loss statement (P&L), statement of profit or loss, revenue statement, statement of financial performance, earnings statement, operating statement, or statement of operations
https://en.wikipedia.org/wiki/Income_statement

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 129
Grading comment
I'll use that, thanks for all the help!
Notes to answerer
Asker: I am inclined this way too, but maybe there is an actual ''proper name'' for this thing as there appears to be in Polish.


15 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
multi-step (multiple step) income statement


Explanation:
Rachunek zysków i strat w Polsce może być sporządzony w wersji porównawczej lub kalkulacyjnej. W obu wariantach rachunek zysków i strat sporządzony jest metodą drobinkową charakteryzującą się tym, że od każdego rodzaju przychodu odejmowany jest koszt tego samego typu. - ( z referencji podanych przez Franka) - https://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/accounting/6395...

--------

Multi-step income statement is one of the two most commonly used income statement formats, the other being the single-step income statement. Multi-step income statement involves more than one subtraction to arrive at net income and it provides more information than a single-step income statement. The most important of which are the gross profit and the operating profit figures. - http://accountingexplained.com/financial/statements/multi-st...

------

Using the above multiple-step income statement as an example, we see that there are three steps needed to arrive at the bottom line net income.

Step 1 - Cost of goods sold is subtracted from net sales to arrive at the gross profit.

Step 2 - Operating expenses are subtracted from gross profit to arrive at operating income.

Step 3 - The net amount of non-operating revenues, gains, and non-operating expenses and losses is combined with the operating income to arrive at the net income or net loss.
http://www.free-management-ebooks.com/faqfi/income-03.htm

-------

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26




Reference comments


26 mins
Reference: metoda drobinkowa

Reference information:
Rachunek zysków i strat w Polsce może być sporządzony w wersji porównawczej lub kalkulacyjnej. W obu wariantach rachunek zysków i strat sporządzony jest metodą drobinkową charakteryzującą się tym, że od każdego rodzaju przychodu odejmowany jest koszt tego samego typu. W świetle ustawy o rachunkowości jednostka gospodarcza może dokonać wyboru pomiędzy sporządzeniem rachunku zysku i strat w wariancie porównawczym lub też kalkulacyjnym.
https://mfiles.pl/pl/index.php/Rachunek_zysków_i_strat

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 129

36 mins
Reference: metoda drabinkowa

Reference information:
Zgodnie z polskim standardem sprawozdawczym rachunek zysków i strat ma postać jednostronnego zestawienia (tzw. układ drabinkowy), w którym dla każdego rodzaju działalności przedstawia się osiągnięte przychody, następnie poniesione koszty współmierne z tymi przychodami oraz ustala się wynik cząstkowy. Różnice pomiędzy wariantem porównawczym i wariantem kalkulacyjnym rachunku zysków i strat sprowadzają się do odmiennego prezentowania przychodów i kosztów z podstawowej (statutowej) działalności operacyjnej. - http://ztr.skwp.pl/api/files/view/7640.pdf

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search