https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/accounting/6703382-udzia%C5%82y-w-organach-stanowi%C4%85cych.html

Udziały w organach stanowiących

English translation: shares in decision-making bodies

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Udziały w organach stanowiących
English translation:shares in decision-making bodies
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

15:16 Sep 1, 2019
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / follow current interrupt
Polish term or phrase: Udziały w organach stanowiących
Kartoteka dochodowa za okres: XX-XX-XXXX
tabelka:
Udziały w organach stanowiących
Miesiąc/ Przychód brutto/ Skł. ZUS prac./ Koszty uzyskania /Podst. opodat. /Podst. opodat. narastająco /Składka zdrow. /Składka zdrow. odl. /Podatek dochod. /Podatek dochod. narastająco /Dochód netto /Data wpłaty
Sławomir Paluch
Poland
shares in decision-making bodies
Explanation:
Polish term or phrase: organ stanowiący
English translation: decision making body
Entered by: moonika
https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/law-general/105...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1taking part in, being active/involved in * of legal entities
geopiet
3shares in decision-making bodies
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
shares in decision-making bodies


Explanation:
Polish term or phrase: organ stanowiący
English translation: decision making body
Entered by: moonika
https://www.proz.com/kudoz/polish-to-english/law-general/105...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 129
Notes to answerer
Asker: Dziękuje za pomoc


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
taking part in, being active/involved in * of legal entities


Explanation:
* - involved in the management, or administration, or just working for some of these entities ...

-----------

Czy osobom otrzymującym honoraria z tytułu udziału w organach stanowiących spółki z ograniczoną odpowiedzialnością będącym jednocześnie pracownikami tej spółki przysługuje odliczenie kosztów uzyskania przychodów określonych w art. 22 ust. 2 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od obu tytułów przychodu, - http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/pokaz/4-poda...

---




--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-09-01 18:45:18 GMT)
--------------------------------------------------

Należne, jednakże nieotrzymane wynagrodzenia z tytułu udziału w organach stanowiących osób prawnych a obowiązek podatkowy. - https://e-prawnik.pl/interpretacje-podatkowe/pf-i-00511sr05-...

-------

INNE DOCHODY opodatkowane, ale nie wchodzące do podstawy naliczenia ZUS

Kwota organy stanow.

wartość brutto umów podstawiona z ewidencji umów organów stanowiących, których okres zawiera się (lub jest wcześniejszy) w okresie wynagrodzeń listy oraz ustawione jest Uwzgl.na kolejnej liście i nie zostało uwzględnione na innej liście

Rodzaj przychodu PIT: udział w organach stanowiących

- http://www.reset2.pl/Service_pro/RPlatnik/Help/HTML/150200r....

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Mysiński
1 day 18 hrs
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: