grunty rolne

English translation: agricultural land

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:grunty rolne
English translation:agricultural land
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

04:52 Feb 20, 2018
Polish to English translations [PRO]
Agriculture / definicje unijne
Polish term or phrase: grunty rolne
Proszę o pomoc - mam 3 pojęcia - grunty rolne, użytki rolne, grunty orne

użytki rolne znalazłam jako agricultural land
grunty orne - jako arable land
co zrobić z gruntami rolnymi? Agricultural area?

Z góry dziękuję
Iwona Gandor
agricultural land
Explanation:
Land used primarily for the production of plant or animal crops, including arable agriculture, dairying, pasturage, apiaries, horticulture, floriculture, viticulture, animal husbandry and the necessary lands and structures needed for packing, processing, treating, or storing the produce.
http://www.eionet.europa.eu/gemet/en/concept/2020

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-02-20 09:49:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eionet.europa.eu/gemet/en/concept/202
--------------
grunty rolne
Definition
tereny wykorzystywane przede wszystkim do produkcji rolnej
http://www.eionet.europa.eu/gemet/pl/concept/202

ccccccccccccccc
Definicja:
Grunty rolne – pojęcie występujące w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych z 3 lutego 1995 roku. Obejmuje oprócz użytków rolnych także grunty:

pod stawami rybnymi i innymi zbiornikami wodnymi, służącymi wyłącznie dla potrzeb rolnictwa,
pod wchodzącymi w skład gospodarstw rolnych budynkami mieszkalnymi oraz innymi budynkami i urządzeniami służącymi wyłącznie produkcji rolniczej oraz przetwórstwu rolno-spożywczemu,
pod budynkami i urządzeniami służącymi bezpośrednio do produkcji rolniczej uznanej za dział specjalny, stosownie do przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych,
parków wiejskich oraz pod zadrzewieniami i zakrzewieniami śródpolnymi, w tym również pod pasami przeciwwietrznymi i urządzeniami przeciwerozyjnymi,
pracowniczych ogrodów działkowych i ogrodów botanicznych,
pod urządzeniami: melioracji wodnych, przeciwpowodziowych i przeciwpożarowych, zaopatrzenia rolnictwa w wodę, kanalizacji oraz utylizacji ścieków i odpadów dla potrzeb rolnictwa,
zrekultywowane dla potrzeb rolnictwa,
torfowisk i oczek wodnych,
pod drogami dojazdowymi do gruntów rolnych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grunty_rolne
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4arable land
Pawel Sidlo
4agricultural land
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 4





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
agricultural land


Explanation:
Land used primarily for the production of plant or animal crops, including arable agriculture, dairying, pasturage, apiaries, horticulture, floriculture, viticulture, animal husbandry and the necessary lands and structures needed for packing, processing, treating, or storing the produce.
http://www.eionet.europa.eu/gemet/en/concept/2020

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-02-20 09:49:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.eionet.europa.eu/gemet/en/concept/202
--------------
grunty rolne
Definition
tereny wykorzystywane przede wszystkim do produkcji rolnej
http://www.eionet.europa.eu/gemet/pl/concept/202

ccccccccccccccc
Definicja:
Grunty rolne – pojęcie występujące w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych z 3 lutego 1995 roku. Obejmuje oprócz użytków rolnych także grunty:

pod stawami rybnymi i innymi zbiornikami wodnymi, służącymi wyłącznie dla potrzeb rolnictwa,
pod wchodzącymi w skład gospodarstw rolnych budynkami mieszkalnymi oraz innymi budynkami i urządzeniami służącymi wyłącznie produkcji rolniczej oraz przetwórstwu rolno-spożywczemu,
pod budynkami i urządzeniami służącymi bezpośrednio do produkcji rolniczej uznanej za dział specjalny, stosownie do przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych,
parków wiejskich oraz pod zadrzewieniami i zakrzewieniami śródpolnymi, w tym również pod pasami przeciwwietrznymi i urządzeniami przeciwerozyjnymi,
pracowniczych ogrodów działkowych i ogrodów botanicznych,
pod urządzeniami: melioracji wodnych, przeciwpowodziowych i przeciwpożarowych, zaopatrzenia rolnictwa w wodę, kanalizacji oraz utylizacji ścieków i odpadów dla potrzeb rolnictwa,
zrekultywowane dla potrzeb rolnictwa,
torfowisk i oczek wodnych,
pod drogami dojazdowymi do gruntów rolnych.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Grunty_rolne

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 143
Grading comment
dziękuję
Notes to answerer
Asker: dziękuję :)


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arable land


Explanation:
arable land, gdy mówimy ściśle o gruntacch, które są przeznaczone pod uprawę np. zbórz.

agricultural land - do pozostałych terminów: grunty rolne, użytki rolne


    Reference: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/...
Pawel Sidlo
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search