uboczne użytkowanie lasu

English translation: forest use for non-timber forest products//minor forest products

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:uboczne użytkowanie lasu
English translation:forest use for non-timber forest products//minor forest products
Entered by: Izabela Pogracka - Michalak

10:18 Jun 16, 2018
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
Polish term or phrase: uboczne użytkowanie lasu
Wartość użytkowania ubocznego lasu dla gospodarki leśnej.
Izabela Pogracka - Michalak
Poland
forest use for non-timber forest products//minor forest products
Explanation:
OPIS
(uboczne użytkowanie lasu), w Polsce pojęcie ubocznego użytkowania lasu obejmuje użytkowanie dóbr materialnych bezpośrednich, do których zalicza się surowce i produkty pozyskiwane w lesie, z wyłączeniem drewna i produktów łowiectwa oraz bez uwzględniania korzyści niematerialnych (np. wpływu lasu na klimat lub glebę).
http://www.encyklopedialesna.pl/haslo/uboczne-uzytkowanie-la...

Użytkowanie lasu jest działem, gałęzią gospodarki leśnej zajmującym się planowaniem i racjonalnym pobieraniem użytków leśnych w postaci:

drewna w granicach nie przekraczających możliwości produkcyjnych lasu,
produktów ubocznego użytkowania lasu w sposób zapewniający możliwość ich biologicznego odtwarzania, a także ochrony przyrody.

Ze względu na rodzaj użytków leśnych użytkowanie lasu dzieli się na:
główne (dotyczące pozyskania i wykorzystania surowca drzewnego),
uboczne (dotyczące pozyskania i wykorzystania innych użytków niedrzewnych, m.in. owoców, grzybów, żywicy).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Użytkowanie_lasu

ccccc
minor forest products uboczne użytki leśne

minor forest products: leśne użytki niedrzewne, niedrzewne produkty leśne, produkty leśne z wyłączeniem drewna, produkty ubocznego użytkowania lasu
https://glosbe.com/en/pl/forest products.

cccc
niedrzewne produkty leśne
▸nontimber forest products


https://translatica.pl/translatica/po-angielsku/niedrzewne-p...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forest use for non-timber forest products//minor forest products
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3 +1secondary forest utilisation
geopiet


Discussion entries: 4





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
secondary forest utilisation


Explanation:
Secondary forest utilisation (hunting, gathering of wild fruits) and numerous groups of vacationers are permitted

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2018-06-16 10:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

https://goo.gl/GA4TRt - page 45

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2018-06-16 11:01:57 GMT)
--------------------------------------------------

secondary forest usage - https://goo.gl/U5LYrq

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2018-06-16 11:03:45 GMT)
--------------------------------------------------

secondary forest use - https://goo.gl/CM1ZSm

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: utilization. Kłopot jest z odrębnym pojęciem secondary forest, czyli las wtórny.
5 mins
  -> dziękuję

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
forest use for non-timber forest products//minor forest products


Explanation:
OPIS
(uboczne użytkowanie lasu), w Polsce pojęcie ubocznego użytkowania lasu obejmuje użytkowanie dóbr materialnych bezpośrednich, do których zalicza się surowce i produkty pozyskiwane w lesie, z wyłączeniem drewna i produktów łowiectwa oraz bez uwzględniania korzyści niematerialnych (np. wpływu lasu na klimat lub glebę).
http://www.encyklopedialesna.pl/haslo/uboczne-uzytkowanie-la...

Użytkowanie lasu jest działem, gałęzią gospodarki leśnej zajmującym się planowaniem i racjonalnym pobieraniem użytków leśnych w postaci:

drewna w granicach nie przekraczających możliwości produkcyjnych lasu,
produktów ubocznego użytkowania lasu w sposób zapewniający możliwość ich biologicznego odtwarzania, a także ochrony przyrody.

Ze względu na rodzaj użytków leśnych użytkowanie lasu dzieli się na:
główne (dotyczące pozyskania i wykorzystania surowca drzewnego),
uboczne (dotyczące pozyskania i wykorzystania innych użytków niedrzewnych, m.in. owoców, grzybów, żywicy).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Użytkowanie_lasu

ccccc
minor forest products uboczne użytki leśne

minor forest products: leśne użytki niedrzewne, niedrzewne produkty leśne, produkty leśne z wyłączeniem drewna, produkty ubocznego użytkowania lasu
https://glosbe.com/en/pl/forest products.

cccc
niedrzewne produkty leśne
▸nontimber forest products


https://translatica.pl/translatica/po-angielsku/niedrzewne-p...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 147
Grading comment
dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search