sklepienie kolebkowo-krzyżowe

English translation: cross-barrel vault

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:sklepienie kolebkowo-krzyżowe
English translation:cross-barrel vault
Entered by: Weronika Tomaszewska-Collins

17:07 Dec 10, 2010
Polish to English translations [PRO]
Architecture
Polish term or phrase: sklepienie kolebkowo-krzyżowe
Z opisu romańskiego kościoła: "Sklepienia różnorodne: w prezbiterium ceramiczne, kolebkowo-krzyżowe." Będę wdzięczna tez za wyjaśnienie, czym takie sklepienie różni się od krzyżowego.
CarrieRooster
cross -barrel vault
Explanation:
Nie jestem ekspertem, ale pod podanym linkiem znajduje się definicja zarówno cross-barrel vault, jak i cross vault.
Selected response from:

Weronika Tomaszewska-Collins
United Arab Emirates
Grading comment
Thanks!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cross -barrel vault
Weronika Tomaszewska-Collins
3groin vault
adamgajlewicz
Summary of reference entries provided
Sklepienia w wersji PL
Izabela Szczypka

Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
groin vault


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Groin_vault


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Groin_vault
adamgajlewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
Notes to answerer
Asker: Groin vault to po prostu sklepienie krzyżowe, a wygląda na to, że sklepienie kolebkowo-krzyżowe czymś się różni od tego, co normalnie rozumiemy pod pojęciem "sklepienia krzyżowego" czyli "dwa sklepienia kolebkowe przecinające się pod kątem prostym."


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cross -barrel vault


Explanation:
Nie jestem ekspertem, ale pod podanym linkiem znajduje się definicja zarówno cross-barrel vault, jak i cross vault.


    Reference: http://www.artlex.com/ArtLex/Cp.html#anchor1868438
Weronika Tomaszewska-Collins
United Arab Emirates
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Thanks!
Notes to answerer
Asker: Dzięki, to może być to - definicje z linku nieco się różnią. Z tego co rozumiem, cross/groin vault to dwa sklepienia kolebkowe przecinające się "na krzyż" pod kątem prostym, a cross-barrel vault "is intersected at right angles with other barrel (tunnel) vaults at regular intervals." Czyli tych barrel vaults może być więcej, nie tylko dwa. Może na tym polega różnica :) Poczekajmy, aż wypowie się jakiś ekspert.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabela Szczypka: W świetle polskich definicji to powinno być to.
1 hr

agree  Polangmar
3 hrs




Reference comments


2 hrs
Reference: Sklepienia w wersji PL

Reference information:
s. kolebkowo-krzyżowe, długie s. kolebkowe przecięte poprzecznie odcinkami kolebek (kozuby) o strzałce równej strzałce samego s.;

s. krzyżowe, złożone z czterech wycinków (kozuby) dwu przecinających się s. kolebkowych; ciężar tego s. przenoszony jest na punkty jego spływu na liniach przecięcia się kolebek, na naroża pomieszczenia lub filary;


    Reference: http://strony.aster.pl/historiasztuki/slownik/S.html
Izabela Szczypka
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search