ratusz handlowy

English translation: town hall marketplace

12:03 Nov 24, 2013
Polish to English translations [PRO]
Architecture
Polish term or phrase: ratusz handlowy
Kontekst: Zwiedzanie najlepiej zacząć od położonego w centrum miasta ratusza (doskonały przykład ratusza handlowego), który wybudowano na miejscu drewnianych poprzedników, zniszczonych przez pożary.
biurobob1 (X)
English translation:town hall marketplace
Explanation:
Budynek będący typowym ratuszem handlowym został wzniesiony na planie krzyża. Skrzydła ratusza przeznaczone były na kramy i sklepy, natomiast w centralnie usytuowanej części wieżowej znajdowały się pomieszczenia administracyjne. - http://goo.gl/SqGTFM

-----------

Białostocki Ratusz jest interesującym przykładem tzw. ratusza handlowego. Typ ten był rozpowszechniony w miastach prywatnych - http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i4/i2/i9/i1/r4291/Zarn...


------------

Reprezentuje zatem znany w Europie typ ratusza handlowego, zwanego również „kramicami”. - http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch4b/Klopotowska....
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Thank you.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1town hall marketplace
geopiet
4City Hall Trade Center
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 7





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
City Hall Trade Center


Explanation:
There are a few such constructions on the web.


--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2013-11-24 12:53:25 GMT)
--------------------------------------------------

Another idea: city hall center for trade

The proposed term emphasizes trade center.

A bit longer term could be "a city hall converted into a trade center."




Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 273

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
town hall marketplace


Explanation:
Budynek będący typowym ratuszem handlowym został wzniesiony na planie krzyża. Skrzydła ratusza przeznaczone były na kramy i sklepy, natomiast w centralnie usytuowanej części wieżowej znajdowały się pomieszczenia administracyjne. - http://goo.gl/SqGTFM

-----------

Białostocki Ratusz jest interesującym przykładem tzw. ratusza handlowego. Typ ten był rozpowszechniony w miastach prywatnych - http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i4/i2/i9/i1/r4291/Zarn...


------------

Reprezentuje zatem znany w Europie typ ratusza handlowego, zwanego również „kramicami”. - http://www.pan-ol.lublin.pl/wydawnictwa/TArch4b/Klopotowska....

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 145
Grading comment
Thank you.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George BuLah (X)
22 hrs
  -> dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search