...za zlecenie którego...

English translation: on whose order

11:10 Apr 23, 2005
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: ...za zlecenie którego...
Wówczas podmiot, za zlecenie którego wystawione zostaną gwarancje nie będzie w trudnej sytuacji finansowej.
Adam Gladys
English translation:on whose order
Explanation:
kontekst całego zdania, jak i sama instytucja gwarancji bankowych/ubezpieczeniowych wskazują na to, że do podanego przez Ciebie zdania zakradł sie błąd. Jest "za zlecenie", a powinno byc "na zlecenie".
Gwarancje bankowe/ubezpieczeniowe są udzielane "na czyjeś zlecenie".

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-23 11:31:44 GMT)
--------------------------------------------------

... gwarancja płatności; gwarancja spłaty kredytu; gwarancja na zobowiązana celne
i podatkowe. Bank może udzielić gwarancji bankowych na zlecenie: ...
www.bph.pl/pl/firmy/inne_produkty/gw_bankowa

... zleceniodawca – podm., na zlecenie którego jest wystawiona gwarancja (kredytobiorca,
odbiorca, importer). Beneficjent – podm., na rzecz którego ...
www.sciaga-online.pl/praca. php3?temat=ekonomia&id=1691

... w przypadku gdy klient, na zlecenie którego została wystawiona gwarancja nie
wywiąże się w terminie ze swoich zobowiązań - określonych w gwarancji. ...
www.bosbank.pl/i.php?i=144

... Gwarancje wystawia się na zlecenie polskich eksporterów na rzecz ...
Gwarancja przetargowa jest składana jako wadium przez przystępującego do przetargu. ...
www.kuke.com.pl/pl/abc.html

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-23 11:32:30 GMT)
--------------------------------------------------

www.sciaga-online.pl/praca.php3?temat=ekonomia&id=1691

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2005-04-23 11:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie, gdyby z szerszego kontekstu wychodziło, ze to chodzi o podmioty, na których rzecz (na zabezpieczenie ich ewentualnych roszczeń) wystawiona została gwarancja bankowa to mozna uzyc sformułowania \"bank guarantee issued in favour of\".

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+"bank guarantee issued ...

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+"bank guarantee in favo...
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5on whose order
Wojciech Wołoszyk
3for whose order
Yuri Smirnov


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...za zlecenie którego...
for whose order


Explanation:
-

Yuri Smirnov
Specializes in field
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
...za zlecenie którego...
on whose order


Explanation:
kontekst całego zdania, jak i sama instytucja gwarancji bankowych/ubezpieczeniowych wskazują na to, że do podanego przez Ciebie zdania zakradł sie błąd. Jest "za zlecenie", a powinno byc "na zlecenie".
Gwarancje bankowe/ubezpieczeniowe są udzielane "na czyjeś zlecenie".

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2005-04-23 11:31:44 GMT)
--------------------------------------------------

... gwarancja płatności; gwarancja spłaty kredytu; gwarancja na zobowiązana celne
i podatkowe. Bank może udzielić gwarancji bankowych na zlecenie: ...
www.bph.pl/pl/firmy/inne_produkty/gw_bankowa

... zleceniodawca – podm., na zlecenie którego jest wystawiona gwarancja (kredytobiorca,
odbiorca, importer). Beneficjent – podm., na rzecz którego ...
www.sciaga-online.pl/praca. php3?temat=ekonomia&id=1691

... w przypadku gdy klient, na zlecenie którego została wystawiona gwarancja nie
wywiąże się w terminie ze swoich zobowiązań - określonych w gwarancji. ...
www.bosbank.pl/i.php?i=144

... Gwarancje wystawia się na zlecenie polskich eksporterów na rzecz ...
Gwarancja przetargowa jest składana jako wadium przez przystępującego do przetargu. ...
www.kuke.com.pl/pl/abc.html

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-04-23 11:32:30 GMT)
--------------------------------------------------

www.sciaga-online.pl/praca.php3?temat=ekonomia&id=1691

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2005-04-23 11:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie, gdyby z szerszego kontekstu wychodziło, ze to chodzi o podmioty, na których rzecz (na zabezpieczenie ich ewentualnych roszczeń) wystawiona została gwarancja bankowa to mozna uzyc sformułowania \"bank guarantee issued in favour of\".

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+"bank guarantee issued ...

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=+"bank guarantee in favo...

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 76




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search