prowizje wykładowe przy opłatach manipulacyjnych

English translation: commission on administrative charges/fees paid on client's behalf

19:39 Nov 26, 2005
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Polish term or phrase: prowizje wykładowe przy opłatach manipulacyjnych
w kotekście ceł: " - zgłoszenie jednopozycyjne (wystawienie SAD, DWC, UBO,UBZ,listu CMR,zryczałtowana opłata spedycyjna obejmująca: udział w kontroli ładunku, awizację importera lub eksportera, przekazywanie informacji dla kierowców, koszty dostarczenia zleceń na poszczególne placówki, przyjęcie fax-u, prowizje wykładowe przy opłatach manipulacyjnych)
Takiej frazy google nie znajduje... poddaję się...Czy ktoś ma pojęcie, co to jest i jak to ująć po ang.?
pieprz
English translation:commission on administrative charges/fees paid on client's behalf
Explanation:
w rozliczeniach między agencj± celn± a klientem używa się terminu "wykłady", który to dziwol±g językowy oznacza kwoty "wyłożone" przez agnecję w imieniu klienta, a które klient zwraca z pewn± nadwyżk±, czyli prowizj± wykładow±.

--------------------------------------------------
Note added at 44 days (2006-01-09 22:30:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w słowniku leksykonii trafiłem przypadkiem na co¶ zgrabniejszego - disbursement commission - do sprawdzenia ...
Selected response from:

makary
Grading comment
Dziękuję za wyjaśnienie i pomysł na przekład. Było to dla mnie tak kosmiczne wyrażenie, że zupełnie nie przyszło mi do głowy, żeby to wklikać w googla w liczbie poj. - wtedy bym się dowiedziała...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1commission on administrative charges/fees paid on client's behalf
makary
4advance commission for handling charges/fees
Ewa Szymanowska


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prowizje wykładowe przy opłatach manipulacyjnych
advance commission for handling charges/fees


Explanation:
W celu przyspieszenia odprawy celnej, dana firma spedycyjna może wyłożyć za klienta pieni±dze na opłaty manipulacyjne. Je¶li to zrobi, pobiera 'prowizję wykładow±' o okre¶lonej wysoko¶ci (np. 2%). Tłumaczenie 'prowizji wykładowej' jako 'advance commission' mam w materiałach papierowych, więc nie mogę podać linka.
Można to ew. jako¶ inaczej uj±ć, np. 'advance commission when handling fees apply' czy co¶ podobnego.


    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:TfMHIH3JxAUJ:www.servisco...
    Reference: http://www.acdivoca.org/acdivoca/Amapbds.nsf/0140c72c8fa6256...
Ewa Szymanowska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prowizje wykładowe przy opłatach manipulacyjnych
commission on administrative charges/fees paid on client's behalf


Explanation:
w rozliczeniach między agencj± celn± a klientem używa się terminu "wykłady", który to dziwol±g językowy oznacza kwoty "wyłożone" przez agnecję w imieniu klienta, a które klient zwraca z pewn± nadwyżk±, czyli prowizj± wykładow±.

--------------------------------------------------
Note added at 44 days (2006-01-09 22:30:33 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

w słowniku leksykonii trafiłem przypadkiem na co¶ zgrabniejszego - disbursement commission - do sprawdzenia ...


    Reference: http://www.cargohelper.pl/cennik.php
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję za wyjaśnienie i pomysł na przekład. Było to dla mnie tak kosmiczne wyrażenie, że zupełnie nie przyszło mi do głowy, żeby to wklikać w googla w liczbie poj. - wtedy bym się dowiedziała...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Matthew Hammond (X)
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search