telebeam

English translation: wall screen

09:26 Oct 19, 2004
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Cinema, Film, TV, Drama
Polish term or phrase: telebeam
właśnie, jak to będzie w języku lengłidż? jest tego trochę na guglu ale podejrzanej jakości, a najwięcej polskich, ale to w końcu typowe polskie słowo
pidzej
Poland
English translation:wall screen
Explanation:
Pewnie że nie mówią, bo telebim / telebeam to taki polski wkład w angielski.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
kupiłem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wall screen
Andrzej Lejman
3large video screen
Andrzej Mierzejewski
3telebim
Adam Lankamer
3telebeam
vertoo
2 -1teleprompter (screen)
Jaroslaw Michalak


Discussion entries: 5





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
telebim


Explanation:
wydaje mi się, że już "się przyjęło" takie określenie

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: www.discoland.pl/telebim.html -
1 min

disagree  Andrzej Lejman: to po polsku
9 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wall screen


Explanation:
Pewnie że nie mówią, bo telebim / telebeam to taki polski wkład w angielski.


    Reference: http://www.bestbuy.com/site/olspage.jsp?j=1&id=1088680570809...
Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
kupiłem.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
teleprompter (screen)


Explanation:
Wiem, że to nie dokładne tłumaczenie, ale jeśli nie chodzi o konkretne urządzenie, to dałbym tak.

http://en.wikipedia.org/wiki/TelePrompter
http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Teleprompter

Linków oczywiście dużo więcej, ale nie wnoszą nic ponad to...

Jaroslaw Michalak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: nie pasuje do kontekstu: tłumaczenie tekstu powinni widzieć widzowie, więc teleprompter odpada, bo jest widoczny tylko dla spikera/prezentera w studio
5 hrs
  -> fakt, nie doczytałem, że to chodzi o tłumaczenie... mea culpa

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
large video screen


Explanation:
Propozycja: na pewno nie ekran + projektor, a przy tym omija delikatną kwestię: wall screen czy video wall?
W branży panuje dowolność w nazewnictwie, na przykład tutaj:
http://www.aram.pl/imprezy/telebimy/index.html.
Ewentualnie sugeruję askerowi kontakt z klientem i sprawdzenie, co klient nazywa telebimem.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 46 mins (2004-10-19 18:13:25 GMT)
--------------------------------------------------

prawidłowy link
http://www.aram.pl/imprezy/telebimy/index.html

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

2914 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
telebeam


Explanation:
- Screen LED
- video wall
- wide screens
- large wideo screen
- jumbotron
- outdoor LED screen
- big advertising LED screen outdoor
- outdoor screens
- digital billboards
- LED displays

JumboTron is a registered trademark owned by the Sony Corporation

--------------------------------------------------
Note added at 2914 days (2012-10-11 12:34:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

telebim, ekran LED, wyświetlacz LED , wideo ściana ----> po angielsku

ogólnie słowo telebim jest naszym polskim "wynalazkiem" połączenie telewizora, telewizji z bimem --- myślę , że słowo "BIM" byłoby lepszym słowem na określenie dużego telewizora reklamowego.

--------------------------------------------------
Note added at 2914 days (2012-10-11 12:39:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.telebimy-baza.pl/forum/showthread.php?tid=49

Example sentence(s):
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Jumbotron

    Reference: http://www.telebimy-baza.pl
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Jumbotron
vertoo




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search