odsłona

English translation: hit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:odsłona strony www
English translation:hit
Entered by: Portable

19:42 Mar 22, 2006
Polish to English translations [PRO]
Computers (general) / Web
Polish term or phrase: odsłona
odsłona strony www
Portable
hit
Explanation:
jeżeli chodzi o liczbę odsłon strony

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-03-22 19:56:23 GMT)
--------------------------------------------------

odsłony: (ang. hits) to liczba wyświetleń danej strony www.
http://slownik.cneb.pl/definicja/odslony.html

Kolumna Odsłony [Hits Column]: Pokaż lub Ukryj kolumnę 'Odsłony' w tabeli.
http://www.pomoc.joomla.pl/pomoc/index.php/content/view/186/...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-03-22 19:59:38 GMT)
--------------------------------------------------

"What the hell do I do? Is there anyone else who can relate? What is my passion? Will I ever meet the One" are among the refrains on www.quarterlifecrisis.com. With 10,000 registered users and 1 million hits per month, it's a place to meet, gripe and help each other out.
http://abcnews.go.com/Business/Careers/story?id=688240&page=...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-03-22 20:01:12 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba odsłon - liczba odsłon wygenerowanych przez wybraną grupę celową na wybranych witrynach w wybranym przedziale czasu.
http://www.gemius.pl/Info/sub.php?id=slownik

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-03-22 20:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu strony.
Wizyta - ciąg następujących po sobie odsłon wykonanych przez jednego użytkownika w ramach jednej witryny. Odstęp między kolejnymi odsłonami nie może przekraczać 30 minut.
http://www.gemius.pl/Info/sub.php?id=slownik
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
dziękuję,chyba ta opcja najbezpieczniejsza jest
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5hit
Adam Zakrzewski
5pageview
Sebastian Ferdyn
5extraordinary support for "page impression"
Witold Wiechowski
3 +2impression
Magdalena_
3 +1visit
Magdalena_


Discussion entries: 1





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
visit


Explanation:
Chyba może byc i tak...

Magdalena_
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  pidzej
3 mins
  -> Dzięki

neutral  Adam Zakrzewski: wizyta na stronie składa się z wielu odsłon
4 mins
  -> no fakt - brzmi przekonywująco...

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
hit


Explanation:
jeżeli chodzi o liczbę odsłon strony

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2006-03-22 19:56:23 GMT)
--------------------------------------------------

odsłony: (ang. hits) to liczba wyświetleń danej strony www.
http://slownik.cneb.pl/definicja/odslony.html

Kolumna Odsłony [Hits Column]: Pokaż lub Ukryj kolumnę 'Odsłony' w tabeli.
http://www.pomoc.joomla.pl/pomoc/index.php/content/view/186/...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-03-22 19:59:38 GMT)
--------------------------------------------------

"What the hell do I do? Is there anyone else who can relate? What is my passion? Will I ever meet the One" are among the refrains on www.quarterlifecrisis.com. With 10,000 registered users and 1 million hits per month, it's a place to meet, gripe and help each other out.
http://abcnews.go.com/Business/Careers/story?id=688240&page=...

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-03-22 20:01:12 GMT)
--------------------------------------------------

Liczba odsłon - liczba odsłon wygenerowanych przez wybraną grupę celową na wybranych witrynach w wybranym przedziale czasu.
http://www.gemius.pl/Info/sub.php?id=slownik

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2006-03-22 20:01:37 GMT)
--------------------------------------------------

Odsłona - zdarzenie polegające na obejrzeniu strony.
Wizyta - ciąg następujących po sobie odsłon wykonanych przez jednego użytkownika w ramach jednej witryny. Odstęp między kolejnymi odsłonami nie może przekraczać 30 minut.
http://www.gemius.pl/Info/sub.php?id=slownik

Adam Zakrzewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
dziękuję,chyba ta opcja najbezpieczniejsza jest

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena_: ale i ta opcja bardzo mi się podoba :)
9 mins

agree  Andrzej Lejman: tak, jak się chwalą, to mówią o number of hits
22 mins

agree  Rafal Korycinski
24 mins

agree  Piotr Sawiec
31 mins

agree  petrolhead
12 days

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
impression


Explanation:
Hmm. Nie wiem czy można "konkurować" z samą sobą, ale znalazłam jeszcze taką opcję. Choć osobiście wybrałabym którąś z pierwszych dwóch.


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&q=impressions+ods%C5%82on&...
Magdalena_
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Wiechowski: http://tinyurl.com/oscnd ; Hits - The total number of files requested from the server. Page Views - also called Page Impressions or Page Requests. Only hits to HTML pages are counted.
16 hrs
  -> Wielkie dzięki za wsparcie :)

agree  Adam Lankamer
2 days 23 hrs
  -> Dzięki

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
extraordinary support for "page impression"


Explanation:
http://tinyurl.com/fmea7
Odsłona - page impression - pojedyncze wyświetlenie pliku html

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-03-23 13:46:44 GMT)
--------------------------------------------------

Niewiarygodne - jedne źródła podają, że odsłona strony to "hit" a inne, że to "page impression"

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2006-03-23 14:16:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/h2lxs
Page view (ang. odsłona)
Odsłona, pobranie strony internetowej do przeglądarki użytkownika; liczba page views nie zawsze jest tożsama z liczbą wyświetleń reklamy (impression), gdyż zdarza się że użytkownicy zamykają okno przeglądarki zanim reklama załaduje się w całości lub blokują wyświetlanie elementów graficznych strony


Witold Wiechowski
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

2451 days   confidence: Answerer confidence 5/5
pageview


Explanation:
Hit nie jest poprawnym odpowiednikiem dla odsłony, ponieważ zgodnie z przytoczoną tu już definicją jedna odsłona może składać się z kilku "hits". Użycie "hit" w znaczeniu odsłony jest błędem rzeczowym zarówno w języku angielskim jak i polskim. Również "page impression". Prawidłowe użycie terminów związanych z tym tematem sprawdzić można najlepiej używając popularnego narzędzia analitycznego dla stron internetowych - Google Analytics. "Pageview" lub "page view" bywa pisane w obu formach. Jednak narzędzie Google Analytics podaje formę pisaną łącznie "pageviews".


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Hit_(Internet)
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Page_view
Sebastian Ferdyn
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search