siec logiczna

English translation: logical network

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:siec logiczna
English translation:logical network
Entered by: Misiaczek

15:53 Apr 14, 2005
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: siec logiczna
Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie rysunków wykonawczych w oparciu o wytyczne dla projektu typowego w następującym zakresie:
d. instalacja ogrzewania
e. instalacja elektryki wraz z oświetleniem
f. instalacja sieci logicznej

moze ktos ma jakis pomysl? dzieki!
Misiaczek
logical network
Explanation:
sieć logiczna => logical network
http://www.wiw.pl/informatyka/slownik/Haslo.asp?haslo=l

http://www.menis.gov.pl/oswiata/ed_infor/zalacznik_1.doc
"Uwaga: Sieć logiczna jest elementem dostarczanego centrum i zostanie wykonana przez dostawcę sprzętu."

http://intra.dekochem.pl/dzialalnosc.php
"projekt instalacji elektrycznych w ZUS-O/Chrzanów, w tym wydzielonej sieci zasilania komputerów, dobór UPS, sieć logiczna i teletransmisja do ZETO Katowice."

http://www.netcom.wroc.pl/odbiorcy.htm
"Okablowanie strukturalne (sieć logiczna i elektryczna) pięciu budynków i wykonanie połączenia światłowodowego między nimi"
Selected response from:

M_M (X)
Grading comment
wielkie dzieki!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1computer network cabling
Andrzej Mierzejewski
3 +1computer network
Jaroslaw Michalak
3ethernet network
grzes
3logical network
M_M (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ethernet network


Explanation:
I think that's it


    Reference: http://serw.ko.rzeszow.pl/~tbg/index110.htm
grzes
United States
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krzysztof Bandurski
17 mins

disagree  Jaroslaw Michalak: Ethernet to tylko jeden z wielu rodzajów sieci komputerowej - w tłumaczeniu Askerki rodzaj sieci może być zupełnie inny // A Token Ring? :)
19 mins
  -> ale jedyny, który wymaga instalacji kabli w ścianach i co za tym idzie rysunków// zgoda, nie jest to jedyny rodzaj sieci wymagający okablowania

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
computer network


Explanation:
Tylko w tym konkretnym kontekście (skoro jest "instalacja" obok "elektryki") - w polskim Internecie, jak widać, przez "sieć logiczną" rozumie się bardzo różne pojęcia!

sieć logiczna (komputerowa) w budynku przy Placu Powstańców Warszawy 1
http://www.giodo.gov.pl/plik/j/pl/id_p/32.doc

sieć logiczna - komputerowa
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2005/34/34_7549.html

Sieć logiczna wykorzystywana w Micros 3700 to standardowa sieć komputerowa, dzięki czemu rozbudowa systemu staje się prostsza i tańsza.
http://www.hugin.pl/m3700.htm

Lokalna sieć komputerowa - sieć logiczna
http://www.omtech.pl/index.php?id=8


Jaroslaw Michalak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  grzes: zgoda,
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
logical network


Explanation:
sieć logiczna => logical network
http://www.wiw.pl/informatyka/slownik/Haslo.asp?haslo=l

http://www.menis.gov.pl/oswiata/ed_infor/zalacznik_1.doc
"Uwaga: Sieć logiczna jest elementem dostarczanego centrum i zostanie wykonana przez dostawcę sprzętu."

http://intra.dekochem.pl/dzialalnosc.php
"projekt instalacji elektrycznych w ZUS-O/Chrzanów, w tym wydzielonej sieci zasilania komputerów, dobór UPS, sieć logiczna i teletransmisja do ZETO Katowice."

http://www.netcom.wroc.pl/odbiorcy.htm
"Okablowanie strukturalne (sieć logiczna i elektryczna) pięciu budynków i wykonanie połączenia światłowodowego między nimi"

M_M (X)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 29
Grading comment
wielkie dzieki!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jaroslaw Michalak: Zgadza się, ale nie w tym przypadku - po angielsku "logical network" to twór abstrakcyjny, a tu jest instalacja... Por. "logical network" oraz "physical network"
2 hrs
  -> Popatrz na opis Askera: „Wykonawca jest odpowiedzialny za wykonanie rysunków wykonawczych…”

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
computer network cabling


Explanation:
tak na mojego nosa. wykonawca instalacji ogrzewania i elektryki z oświetleniem chyba nie zajmuje się jednocześnie instalacją kompletnej sieci komputerowej.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 31 mins (2005-04-14 21:24:38 GMT)
--------------------------------------------------

z tego linku wynika, że chodzi tylko o kable:

Roboty instalacyjne sieciowe – instalacja elektryczna, siłowa, odgromowa, p. poż., alarmowa, telefoniczna, sieć logiczna - komputerowa, główne przyłącze prądu.
http://www.lasy-wroclaw.pl/?aid=606&pid=467

--------------------------------------------------
Note added at 14 hrs 19 mins (2005-04-15 06:12:55 GMT)
--------------------------------------------------

Do Jabberwocka: u ciebie w linku Omtech jest: \"Połączenie OKABLOWANIA w SPÓJNĄ LOGICZNĄ CAŁOŚĆ pozwalającą na instalację urządzeń łączących wiele funkcji.\" Z tego zdania IMO wyraźnie wynika, ze chodzi tylko o kable.


Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 223

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jaroslaw Michalak: Całkiem prawdopodobne! Co oni tam montują, to tylko oni wiedzą...
1 hr
  -> :-) . Przynajmniej jeden link potwierdza moje domysły.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search