uniwersytet powszechny

English translation: open university

14:59 Apr 26, 2005
Polish to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / (schools)
Polish term or phrase: uniwersytet powszechny
to jest to samo, co open university?
cquest
English translation:open university
Explanation:
http://www.xasa.com/wiki/pl/wikipedia/u/un/uniwersytet.html

tak wynika z guglowania


--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:01:31 GMT)
--------------------------------------------------

uniwersytet powszechny to jest to samo w Polsce, co i W. Brytanii - wszelkiego rodzaju kursy, na ktore nawet i ja moge uczeszczac w ramach pokuty za pałę z fizyki w 9-ej klasie ogolniaka. Uczy toto wszystkiego po rozmnazanie pingwinow i koronkarstwo na koleczkach

tu masz troche historii
http://www.schoolforlife.pl/badanie idei/Badanie idei - Niem...

Pocz±tki uniwersytetu powszechnego jako formy reorientacji o¶wiatowej sięgaj± końca XIX stulecia. Za cel działalno¶ci uznawano wygłaszanie powszechnie dostępnych wykładów uniwersyteckich, adresowanych do lepiej wykształconego mieszczaństwa. Po roku 1918 owa idea uniwersytetów powszechnych ustaliła się jako nowy kierunek okre¶lany jako faza założycielska placówek niezależnej edukacji dorosłych. Zgodnie z dewiz± “kształcenie dla wszystkich poprzez kształcenie powszechne” próbowano wpływać w ¶wiadomy sposób na klasę robotnicz±.


Obecnie idea nieco się zminila, a i program tez jakby inny :-)

--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:04:16 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, w ponurych czasach komuny czesto takie uniwersytety prowadzone byly przez TWP. Poniewaz obecnie nam znacznie lepiej i z wyjatkiem moherow, nic nas nie zalewa, to chyba takie kursy w ramach idei uniwersytetu powszechnego sa rzadsze.

--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:29:15 GMT)
--------------------------------------------------

zobacz:
http://www.ouw.co.uk/info/record.shtm

a wlasnie odwiedzilam strone Open University http://www.open.ac.uk/about/ou/ i widac, ze najwyrazniej umiescili fraze w swojej nazwie.

a z kolei:

The Open University has played its part by developing custom-built courses to help those who have the knowledge and experience but lack the confidence to realise their full potential.

These workplace-based courses are crucial in helping people move up a gear and fill the skills gap. There is also an untapped reservoir of future nursing staff. Similar developments could see healthcare assistants make an important shift into nursing.
http://www.unison.org.uk/features/features/0211skills.asp

i o takim open university mysle :-)
Selected response from:

bartek
Grading comment
Jak o takim, to OK (choć to distance learning też nie do końca pasuje).
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4open university
bartek
3community college
grzes


Discussion entries: 5





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
community college


Explanation:
community college - waham się bo niektóre community college są całkiem niezłe i oferują wiele high level courses, a z tego co widzę powszechne uniwersytety co najwyżej oferują kursy językowe


    Reference: http://www.mcli.dist.maricopa.edu/cc/
grzes
United States
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Pawel Gromek: community colleges.. niezle? zalezy pod jakim wzgledem...chyba ceny
11 hrs
  -> prawdę mówiąc nie rozumiem Twojego komentarza. To czy community colleges są złe, niezłe czy dobre i pod jakim względem nie jest tu przedmiotem dyskusji.

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
open university


Explanation:
http://www.xasa.com/wiki/pl/wikipedia/u/un/uniwersytet.html

tak wynika z guglowania


--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:01:31 GMT)
--------------------------------------------------

uniwersytet powszechny to jest to samo w Polsce, co i W. Brytanii - wszelkiego rodzaju kursy, na ktore nawet i ja moge uczeszczac w ramach pokuty za pałę z fizyki w 9-ej klasie ogolniaka. Uczy toto wszystkiego po rozmnazanie pingwinow i koronkarstwo na koleczkach

tu masz troche historii
http://www.schoolforlife.pl/badanie idei/Badanie idei - Niem...

Pocz±tki uniwersytetu powszechnego jako formy reorientacji o¶wiatowej sięgaj± końca XIX stulecia. Za cel działalno¶ci uznawano wygłaszanie powszechnie dostępnych wykładów uniwersyteckich, adresowanych do lepiej wykształconego mieszczaństwa. Po roku 1918 owa idea uniwersytetów powszechnych ustaliła się jako nowy kierunek okre¶lany jako faza założycielska placówek niezależnej edukacji dorosłych. Zgodnie z dewiz± “kształcenie dla wszystkich poprzez kształcenie powszechne” próbowano wpływać w ¶wiadomy sposób na klasę robotnicz±.


Obecnie idea nieco się zminila, a i program tez jakby inny :-)

--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:04:16 GMT)
--------------------------------------------------

Aha, w ponurych czasach komuny czesto takie uniwersytety prowadzone byly przez TWP. Poniewaz obecnie nam znacznie lepiej i z wyjatkiem moherow, nic nas nie zalewa, to chyba takie kursy w ramach idei uniwersytetu powszechnego sa rzadsze.

--------------------------------------------------
Note added at 181 days (2005-10-25 08:29:15 GMT)
--------------------------------------------------

zobacz:
http://www.ouw.co.uk/info/record.shtm

a wlasnie odwiedzilam strone Open University http://www.open.ac.uk/about/ou/ i widac, ze najwyrazniej umiescili fraze w swojej nazwie.

a z kolei:

The Open University has played its part by developing custom-built courses to help those who have the knowledge and experience but lack the confidence to realise their full potential.

These workplace-based courses are crucial in helping people move up a gear and fill the skills gap. There is also an untapped reservoir of future nursing staff. Similar developments could see healthcare assistants make an important shift into nursing.
http://www.unison.org.uk/features/features/0211skills.asp

i o takim open university mysle :-)

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 492
Grading comment
Jak o takim, to OK (choć to distance learning też nie do końca pasuje).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search