zagadka słuchowa

English translation: sound puzzle

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zagadka słuchowa
English translation:sound puzzle
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

10:43 Mar 12, 2018
Polish to English translations [PRO]
Education / Pedagogy / pedagogika, gry i zabawy
Polish term or phrase: zagadka słuchowa
Tekst o różnych grach i zagadkach da dzieci w przedszkolu
Iwona_krakow
Poland
sound puzzle
Explanation:
Propozycja.
Aural puzzle sounds very formal.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2018-03-12 11:00:41 GMT)
--------------------------------------------------

Melissa & Doug Zoo Animals Sound Puzzle
https://www.amazon.com/Melissa-Doug-Animals-Sound-Puzzle/dp/...
cccccccccccccccccccccccccccccc
Melissa & Doug Musical Instruments Sound Puzzle - Wooden Peg Puzzle (8 pcs)
https://www.amazon.com/Melissa-Doug-Musical-Instruments-Puzz...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2018-03-13 00:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

2. „Łąka’- zagadka słuchowa.
Dzieci po odgłosach odgadują w jakie miejsce „wybierzemy się” na wycieczkę (śpiew ptaków, cykanie świerszcza, brzęczenie pszczół, kumkanie żab, klekot bociana).
http://zamosc.lscdn.pl/download/2/6108/Scenariuszzajecia.pdf

3. Zagadka słuchowa „Co to dźwięki?”- słuchanie odgłosów i odgadywanie jakim czynnością towarzyszą.
http://www.wychowanieprzedszkolne.pl/zabawy-z-woda/

Zagadka słuchowa-rozpoznawanie brzmienia instrumentów i kolejności. Jedno dziecko odwraca się plecami do nauczycielki, bądź kolegi, który gra kolejno na trzech lub czterech instrumentach. Zdaniem odgadującego dziecka jest zapamiętać kolejność instrumentów i rozpoznać ich brzmienie.

3.Zagadka słuchowa-rozpoznawanie brzmienia instrumentów i kolejności.
Jedno dziecko odwraca się plecami do nauczycielki, bądź kolegi, który gra kolejno na trzech lub czterech
instrumentach. Zdaniem odgadującego dziecka jest zapamiętać kolejność instrumentów i rozpoznać ich
brzmienie.
4.Zabawa słuchowa „Kotek mruczek” polegająca na rozpoznawaniu z zamkniętymi oczami głosu kolegi,
który w przerwie piosenki mruczy jak kotek.
http://www.przedszkole3.zdzieszowice.o12.pl/WP/wp-content/up...
ccccccccccccccccc

zagadka słuchowa (odgłos żab i bociana). Dzieci szukają na sali żabek, podchodzą do stawu i wkładają na głowę opaski, następnie szukają bociana, którego zakłada nauczycielka jednemu dziecku i zwraca się do dzieci – żabek: „kle, kle, kle, ja się bawić z wami chcę”.
http://przedszkole1.tarnobrzeg.pl/media/2013-2014/Rok szkoly...
ccccccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ear training puzzle
Hanna 725
3sound puzzle
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3auditory puzzle
Dariusz Saczuk


Discussion entries: 4





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
auditory puzzle


Explanation:
P

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2018-03-12 11:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

Findings of Non-Compliance - Louisiana Department of Education
https://studylib.net › doc › findings-of-n...
St. Martin Parish School System was selected for on-site monitoring among the local education agencies (LEAs) included in the state monitoring system's .... and Format and Assistive Technology Although assistive technology devices such as speaking devices, picture communication cards, auditory puzzles and verbal ...

Sensory Resource Lending
pangea.selu.edu › ~snoezlen › sensorylen...
They include but are not limited to: 1. Textured materials (stuffed animals, blocks, bouncy balls) 2. Stackable materials (cars, cups, ball tower, large legos) 3. Glowing materials (balls, rattles) 4. Rolling materials (cars, balls) 5. Vibratory input (musical vibrating elmo) 6. Weighted items 7. Instruments 8. Auditory puzzles ...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2018-03-12 11:27:21 GMT)
--------------------------------------------------

Robbins List - New Haven Events, Fundraisers & Deals 2015 February
robbinslist.com › 2015/02 › page
According to Sutter, “visual puzzles, auditory puzzles, spatial reasoning puzzles and word puzzles” will be just a few of the challenges participants must conquer in their quest to escape. Oh, and did .....

Dariusz Saczuk
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1911

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sound puzzle


Explanation:
Propozycja.
Aural puzzle sounds very formal.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2018-03-12 11:00:41 GMT)
--------------------------------------------------

Melissa & Doug Zoo Animals Sound Puzzle
https://www.amazon.com/Melissa-Doug-Animals-Sound-Puzzle/dp/...
cccccccccccccccccccccccccccccc
Melissa & Doug Musical Instruments Sound Puzzle - Wooden Peg Puzzle (8 pcs)
https://www.amazon.com/Melissa-Doug-Musical-Instruments-Puzz...

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2018-03-13 00:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

2. „Łąka’- zagadka słuchowa.
Dzieci po odgłosach odgadują w jakie miejsce „wybierzemy się” na wycieczkę (śpiew ptaków, cykanie świerszcza, brzęczenie pszczół, kumkanie żab, klekot bociana).
http://zamosc.lscdn.pl/download/2/6108/Scenariuszzajecia.pdf

3. Zagadka słuchowa „Co to dźwięki?”- słuchanie odgłosów i odgadywanie jakim czynnością towarzyszą.
http://www.wychowanieprzedszkolne.pl/zabawy-z-woda/

Zagadka słuchowa-rozpoznawanie brzmienia instrumentów i kolejności. Jedno dziecko odwraca się plecami do nauczycielki, bądź kolegi, który gra kolejno na trzech lub czterech instrumentach. Zdaniem odgadującego dziecka jest zapamiętać kolejność instrumentów i rozpoznać ich brzmienie.

3.Zagadka słuchowa-rozpoznawanie brzmienia instrumentów i kolejności.
Jedno dziecko odwraca się plecami do nauczycielki, bądź kolegi, który gra kolejno na trzech lub czterech
instrumentach. Zdaniem odgadującego dziecka jest zapamiętać kolejność instrumentów i rozpoznać ich
brzmienie.
4.Zabawa słuchowa „Kotek mruczek” polegająca na rozpoznawaniu z zamkniętymi oczami głosu kolegi,
który w przerwie piosenki mruczy jak kotek.
http://www.przedszkole3.zdzieszowice.o12.pl/WP/wp-content/up...
ccccccccccccccccc

zagadka słuchowa (odgłos żab i bociana). Dzieci szukają na sali żabek, podchodzą do stawu i wkładają na głowę opaski, następnie szukają bociana, którego zakłada nauczycielka jednemu dziecku i zwraca się do dzieci – żabek: „kle, kle, kle, ja się bawić z wami chcę”.
http://przedszkole1.tarnobrzeg.pl/media/2013-2014/Rok szkoly...
ccccccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 203

3 days 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ear training puzzle


Explanation:
termin związany z dziedziną kształcenie słuchu (ear training, aural skills, używane wymiennie).
Zapewne chodzi o zagadkę związaną z rozpoznawaniem współbrzmień lub ich ciągów.


Example sentence(s):
  • Ear training or aural skills is a skill by which musicians learn to... (Wikipedia)
  • A Comprehensive Approach to Sight Singing, Ear Training, Keyboard Harmony, and Improvisation. (Amazon, tytuł książki)

    https://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/art_literary/228398-ksztalcenie_sluchu.html
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ear_training
Hanna 725
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search