Wydział Akademicko-Lekarski

English translation: Academic Department of Medicine

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Wydział Akademicko-Lekarski
English translation:Academic Department of Medicine
Entered by: dariaemma

07:23 Oct 18, 2018
Polish to English translations [PRO]
Medical - Education / Pedagogy / nazwa wydziału
Polish term or phrase: Wydział Akademicko-Lekarski
Dawny wydział na Uniwersytecie Medycznym w Warszawie.
Wydział Lekarski - Faculty of Medicine, ale z tym "akademicko-"?
dariaemma
Poland
Academic Department of Medicine
Explanation:
W 1809 roku lekarze: August Wolff, Jacek Dziarkowski, Józef Czekierski, Franciszek Brandt oraz asesor farmacji Józef Celiński postanowili założyć szkołę lekarsko-chirurgiczną i już 7 października tego roku Izba Edukacyjna Księstwa Warszawskiego zorganizowała przy Szkole Prawa Wydział Akademicko-Lekarski w Warszawie (Akademię Lekarską) - https://www.wum.edu.pl/uczelnia/o-uczelni/historia

--------

1809 – the Academic Department of Medicine was created - https://2wl.wum.edu.pl/en/about-us/short-history-muw
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Department of Academic Medical University
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3Academic Department of Medicine
geopiet


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Academic Department of Medicine


Explanation:
W 1809 roku lekarze: August Wolff, Jacek Dziarkowski, Józef Czekierski, Franciszek Brandt oraz asesor farmacji Józef Celiński postanowili założyć szkołę lekarsko-chirurgiczną i już 7 października tego roku Izba Edukacyjna Księstwa Warszawskiego zorganizowała przy Szkole Prawa Wydział Akademicko-Lekarski w Warszawie (Akademię Lekarską) - https://www.wum.edu.pl/uczelnia/o-uczelni/historia

--------

1809 – the Academic Department of Medicine was created - https://2wl.wum.edu.pl/en/about-us/short-history-muw

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Department of Academic Medical University


Explanation:
Z dziejów Wydziału Farmaceutycznego ”, z czego wynika, z˙e Wydział miał swoja˛ wczes´niejsza˛ tradycje˛. I rzeczywis´cie nawia˛zuje ona do wspólnych korzeni z Wydziałem Lekarskim, na którym o wiele wczes´niej wykładana była farmacja. Popatrzmy na godło naszej uczelni – Akademii Medycznej w Warszawie, widnieje w

nim uniwersytecki orzeł z 3 gwiazdami symbolizuja˛cymi 3 podstawowe kierunki medyczne, które dały pocza˛tek naszej Alma Mater, t.j. medycyna, farmacja i stomatologia. Przed 50 laty Akademia Medyczna utworzona została z Wydziału Lekarskiego, Wydziału Farmaceutycznego i Akademii Stomatologicznej, w roku 2000 obchodzilis´my te˛ włas´nie 50 rocznice˛ utworzenia naszej uczelni. Obchodzilis´my ja˛ w sposób szczególnie uroczysty, poniewaz˙ zbiegła sie˛ ona z oddaniem nowego gmachu uczelni, co było okazja˛ do podkres´lenia jej tradycji i dokonan´ naszych poprzedników. Tradycja ta sie˛ga niemal 200 lat – do roku 1809, kiedy to powstał Wydział Akademicko-Lekarski – pierwsza w Warszawie akademicka uczelnia medyczna, kształca˛ca lekarzy na 4 letnich studiach i farmaceutów w ramach studiów 2 letnich. Po ukon´czeniu tych studiów stopien´ aptekarza moz˙na było uzyskac´ po złoz˙eniu dodatkowego, specjalnego egzaminu przed Rada˛ Główna˛ Lekarska˛. Tak wie˛c tradycje akademickie wydziałów naszej uczelni sie˛gaja˛ niemal 200 lat, sa˛ starsze od Królewskiego Uniwersytetu Warszawskiego, który powstał dopiero 8 lat póz´niej z poła˛czenia włas´nie Wydziału Akademicko-Lekarskiego i Szkoły Prawa i Administracji. Mam nadzieje˛, z˙e nasi dzisiejsi absolwenci zapamie˛taja˛ równiez˙ te˛ date˛ – 1809, wpisana˛ w godło naszej Uczelni, date˛ powstania w Warszawie pierwszej medycznej uczelni akademickiej, od której rozpocza˛ł sie˛ rozwój nauk medycznych, w tym równiez˙ farmaceutycznych. Za 8 lat Akademia be˛dzie obchodziła 200 rocznice˛ powstania naszej uczelni.
https://kipdf.com/spis-treci-j-piekarczyk-przemowienie-rekto...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 215




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search