zespół szkół budowlanych

English translation: building schools complex

13:34 Apr 4, 2005
Polish to English translations [Non-PRO]
Education / Pedagogy
Polish term or phrase: zespół szkół budowlanych
zespół szkół budowlanych (budowlanka)
wolf4jc
United States
English translation:building schools complex
Explanation:
pomimo wszelkich zastrzezen co do complex
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4building schools complex
bartek
4complex of construction schools
ZenonStyczyrz
3Vocational and High School of Construction Trades"
A.G.
3non-existent
Ensor


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zespół szkół budowlanych
building schools complex


Explanation:
pomimo wszelkich zastrzezen co do complex

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 492

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zespół szkół budowlanych
complex of construction schools


Explanation:
IMHO

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  andzia34: Dzięki
3211 days

disagree  Lota: to brzmi jak nazwa grupy budynków. Complex nie odnosi się do zespołu - nigdy!
4220 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zespół szkół budowlanych
non-existent


Explanation:
Z mojego doswiadczenia (i z przeszukania Google'a) wynika ze angielskojezyczny odpowiednik szkoly budowlanej nie istnieje. W Australii mlodzi ludzie, ktorzy chca sie nauczyc jak budowac domy zostaja 'apprentice' u majstrow budowlanych. Ucza sie i zarabiaja. Gdy wiedza ich osiagnie pewien poziom podchodza do egzaminu panstwowego po zdaniu ktorego sami zostaja majstrami, mogacymi przyjmowac uczniow. Istnieja co prawda TAFE (Technical and further education) kursy oferujace kwalifikacje budowlanca z tym ze sa one z reguly kilkudniowe, gora kilkutygodniowe, i nie sa one sensu stricto szkolami budowlanymi. Oznacza to, ze w tym samym budynku beda inni ludzie uczacy sie jak szydelkowac, kucharzyc, doic krowy itp.
Nie znam brytyjskich czy amerykanskich realiow, ale z tego co znalazlem na internecie wynika, ze wiekszosc 'building construction schools' ma status co najmniej college'u.

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 29

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zespół szkół budowlanych
Vocational and High School of Construction Trades"


Explanation:
w nawiasie (3/5 year study programme)

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 49 mins (2005-04-05 09:24:30 GMT)
--------------------------------------------------

... taught vocational and high school classes in the construction trades, and been a building component trouble shooter for private and public interests. ...
www.coloradoheritage.com/realtors/wayne.shtml - 13k - Kopia - Podobne strony

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ensor: W linku jaki podales/podalas to nie nazwa szkoly, tylko rodzaj zajec, jakie owe szkoly, jedna z nich 'vocational', inna 'high school' ( ale nie razem) oferowaly uczniom; Pewnie masz racje;
1 day 23 hrs
  -> Zespół szkół to szkola zasadnicza + technikum. Skoro nie ma odpowiednika (zgadzam sie),to trzeba to oddac opisowo. Odpowiedz typu: nie ma? Takich problemów jest na pęczki i cos trzeba zrobic.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search