zredundowany

English translation: redundant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zredundowany
English translation:redundant
Entered by: pli

21:29 Oct 25, 2012
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Systemy sterowania
Polish term or phrase: zredundowany
Każda stacja ET200M ma budowę modułową i składa się ze zredundowanego interfejsu IM153-2 do magistrali PROFIBUS DP oraz modułów sygnałowych I/O - maksymalnie 8 modułów.

Czy w tym wypadku zredundowany znaczy zduplikowany? Jak to przetłumaczyć?
pli
Poland
redundant
Explanation:
http://tinyurl.com/c8u3d2h

http://www.merriam-webster.com/dictionary/redundant

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-25 22:39:51 GMT)
--------------------------------------------------

W związku z disagree/pouczeniem Polangmara dopiszę infoe ze strony producenta (na wszelki wypadek w kilku językach):

Redundant IM 153-3 Interface Module for ET 200M No Longer Available
Redundante ET 200M-Anschaltung IM 153-3 nicht mehr erhältlich
Interfaccia ridondante IM 153-3 dell ET 200M non più disponibile
Arrêt du coupleur redondant IM 153-3 pour ET 200M
Selected response from:

SlawekW
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5redundant
SlawekW
5redundant
Iwona Kuzminska


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
redundant


Explanation:
http://tinyurl.com/c8u3d2h

http://www.merriam-webster.com/dictionary/redundant

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-10-25 22:39:51 GMT)
--------------------------------------------------

W związku z disagree/pouczeniem Polangmara dopiszę infoe ze strony producenta (na wszelki wypadek w kilku językach):

Redundant IM 153-3 Interface Module for ET 200M No Longer Available
Redundante ET 200M-Anschaltung IM 153-3 nicht mehr erhältlich
Interfaccia ridondante IM 153-3 dell ET 200M non più disponibile
Arrêt du coupleur redondant IM 153-3 pour ET 200M

SlawekW
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: "Redundant" znaczy redundantny, czyli rezerwowy, zapasowy, nadmiarowy - zredundowany to taki, do/dla którego istnieje/dołączono element redundantny. || Skoro to błąd w polskim tekście, to zgoda - ale proszę nie komentować w odpowiedzi, lecz poniżej.
14 mins
  -> Redundant IM 153-3 Interface Module for ET 200M No Longer Available Czy wiesz coś, czego nie wie producent?

agree  Joanna Rączka: Obrzydliwa kalka. A redundantny to inna, równie paskudna kalka tego samego słowa.
48 mins
  -> dziękuję:)

agree  Katarzyna Landsberg-Polubok
8 hrs
  -> dzięki:)

agree  bartek: :) :) :) - może producent się myli :) :)// Daj mi to jeszcze po czesku i łotewsku :)
9 hrs
  -> dziękuję:)

agree  MirWit
10 hrs
  -> dziękuję:)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
redundant


Explanation:
Tego tekstu w ogóle nie trzeba tłumaczyć, a tylko odwrócić i zastąpić "polskie" słowa ich angielskim źródłem. Niestety jest to typowy przykład tłumaczenia z angielskiego na polski tekstu z informatyki, wykonanego przez osobę , której znajomość polskiego jest na poziomie matury na 30 %, czyli większości dzisiejszych studentów IT (przynajmniej na tej uczelni, gdzie prowadzę lektorat) :-))))

Iwona Kuzminska
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Czym różni się "redundant" od "redundant"?
21 hrs
  -> intencją autora ...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search