Hailstone Impact

English translation: (odporność/wytrzymałość na) gradobicie / uderzenie od gradu

08:25 Mar 18, 2020
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
Polish term or phrase: Hailstone Impact
Kontekst

Warunki techniczne modułów fotowoltaicznych

Specifications:

Maximum Hailstone Impact (23 m/s)
Biurobob
English translation:(odporność/wytrzymałość na) gradobicie / uderzenie od gradu
Explanation:
Wpływ gradu na instalacje PV


Ogniwa tworzące panele fotowoltaiczne są delikatne i mogą łatwo ulegać zniszczeniu, jednak technika pokrywania ich szkłem hartowanym o grubości ok. 3-4 mm sprawiła, że są niezwykle wytrzymałe. W obszarach szczególnie narażonych na gradobicia zaleca się instalowanie cienkowarstwowych modułów amorficznych. Dodatkowo większość instalacji jest zamontowana na południowej stronie dachu i ustawiona pod kątem co sprawia, że nie przyjmują bezpośrednich uderzeń od gradu.

Producenci paneli solarnych obowiązkowo przeprowadzają testy, których celem jest sprawdzenie odporności ich produktów na burze gradowe. Na podstawie międzynarodowych standardów (IEC 61215), testowana jest odporność modułów fotowoltaicznych na kule gradowe o średnicy do 25 mm spadające z prędkością 23 m/s.

- http://pvfans.pl/aktualnosci/fotowoltaika-starciu-bezwzgledn...


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2020-03-18 09:12:22 GMT)
--------------------------------------------------

Podstawowe testy wytrzymałościowe

1. Test na uderzenie gradu (hail impact test) – przeprowadza się go w rejonach narażonych na silne opady gradu za pomocą specjalistycznych wyrzutni kulek imitujących grad. Test przeprowadza się w 11 cyklach, a kulki gradu mają średnicę około 25 mm i uderzają z prędkością 23m/s. Po zakończeniu testu nie powinny wystąpić uszkodzenia takie jak pęknięcia ogniw, szkła czy deformacje strukturalne

- http://gminazenergia.pl/post/normy-i-testy-wytrzymalosci-mod...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Uderzenie gradu
Michal Kociumbas
3(odporność/wytrzymałość na) gradobicie / uderzenie od gradu
geopiet


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Uderzenie gradu


Explanation:
Chodzi o wytrzymałość na uderzenie gradu, podaje się maks. średnicę gradu i prędkość, z jaką się porusza.

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2020-03-18 08:54:58 GMT)
--------------------------------------------------

może też być "uderzenie bryłek gradu"

Michal Kociumbas
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(odporność/wytrzymałość na) gradobicie / uderzenie od gradu


Explanation:
Wpływ gradu na instalacje PV


Ogniwa tworzące panele fotowoltaiczne są delikatne i mogą łatwo ulegać zniszczeniu, jednak technika pokrywania ich szkłem hartowanym o grubości ok. 3-4 mm sprawiła, że są niezwykle wytrzymałe. W obszarach szczególnie narażonych na gradobicia zaleca się instalowanie cienkowarstwowych modułów amorficznych. Dodatkowo większość instalacji jest zamontowana na południowej stronie dachu i ustawiona pod kątem co sprawia, że nie przyjmują bezpośrednich uderzeń od gradu.

Producenci paneli solarnych obowiązkowo przeprowadzają testy, których celem jest sprawdzenie odporności ich produktów na burze gradowe. Na podstawie międzynarodowych standardów (IEC 61215), testowana jest odporność modułów fotowoltaicznych na kule gradowe o średnicy do 25 mm spadające z prędkością 23 m/s.

- http://pvfans.pl/aktualnosci/fotowoltaika-starciu-bezwzgledn...


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2020-03-18 09:12:22 GMT)
--------------------------------------------------

Podstawowe testy wytrzymałościowe

1. Test na uderzenie gradu (hail impact test) – przeprowadza się go w rejonach narażonych na silne opady gradu za pomocą specjalistycznych wyrzutni kulek imitujących grad. Test przeprowadza się w 11 cyklach, a kulki gradu mają średnicę około 25 mm i uderzają z prędkością 23m/s. Po zakończeniu testu nie powinny wystąpić uszkodzenia takie jak pęknięcia ogniw, szkła czy deformacje strukturalne

- http://gminazenergia.pl/post/normy-i-testy-wytrzymalosci-mod...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 104
Grading comment
Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search