żuraw szybkomontujący

English translation: fast-erecting crane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:żuraw szybkomontujący
English translation:fast-erecting crane
Entered by: Izabela Pogracka - Michalak

21:25 Jun 27, 2019
Polish to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
Polish term or phrase: żuraw szybkomontujący
Termin bez szerszego kontekstu ze świadectwa ukończenia kursu
Izabela Pogracka - Michalak
Poland
fast-erecting crane
Explanation:
...
Selected response from:

Tomasz Sienicki
Denmark
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3self-erecting crane
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3self assembling crane
geopiet
3fast-erecting crane
Tomasz Sienicki


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fast-erecting crane


Explanation:
...

Tomasz Sienicki
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
self assembling crane


Explanation:
Klasyfikacja żurawi wieżowych

Ze względu na na umiejscowienie mechanizmu obrotu żurawie wieżowe możemy podzielić na:
górnoobrotowe, w których mechanizm obrotu umieszczony jest na górze wieży i obraca samym wysięgnikiem, zaś sama wieża nie obraca się,
dolnoobrotowe, w których mechanizm obrotu zamontowany jest na dole wieży i obraca wieżą wraz z wysięgnikiem.

W zależności od rodzaju podstawy wyróżniamy:
żurawie stacjonarne (kotwione do fundamentów),
żurawie przejezdne (szynowe, kołowe, gąsienicowe).

Ze względu na typ montażu:
żurawie samomontujące się (szybkomontujące),
montowane w częściach (przy pomocy żurawia pomocniczego).

Ze względu na typ zastosowanego wysięgnika wyróżniamy żurawie:
wspornikowe,
wychylne.

https://dzwignice.info/baza-wiedzy/dzwignice-klasyfikacja/zu...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 60

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
self-erecting crane


Explanation:
Żuraw wieżowy, szybkomontujący Cattaneo CM 82
https://sprzedajemy.pl/zuraw-wiezowy-szybkomontujacy-cattane...

Cattaneo Self-erecting cranes (Tower cranes)
https://en.machinerypark.com/cattaneo-self-erecting-cranes

ccccc
Żuraw szybkomontujący to dźwignica składająca się z pionowego masztu montowanego na przejezdnym lub stacjonarnym podwoziu i wysięgnika poziomego lub nachylonego pod kątem do poziomu; podnosi ładunki na haku opuszczanym na linie z wysięgnika żurawia; żuraw dolnoobrotowy, którego konstrukcja umożliwia przygotowanie do pracy w krótkim czasie bez użycia dodatkowych urządzeń.

Nazwa potoczna: dźwig.
https://www.udt.gov.pl/co-i-kiedy-podlega-dozorowi/urzadzeni...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-06-28 00:57:34 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccc
Self-Erecting Crane Full Animation Demo
https://www.youtube.com/watch?v=pqSFxZV6OvY
ccccccccccccccccc
What is a Self Erecting Tower Crane?
A Self Erecting Tower Crane (SETC) is a Tower Crane that can be easily inserted on a site with restricted space in a short period of time.
https://www.mantiscranes.ie/faq/what-is-a-self-erecting-towe...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 155




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search