PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

wody opadowe

English translation: rainwater

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wody opadowe
English translation:rainwater
Entered by: Miłosz Sliwa

19:56 Jan 22, 2008
Polish to English translations [PRO]
Environment & Ecology
Polish term or phrase: wody opadowe
Monitoring stanu czystości wód opadowych.

Dotyczy instrukcji eksploatacji systemu ścieków deszczowych
Miłosz Sliwa
Poland
rainwater
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rainwater_harvesting
Selected response from:

Edyta Sawin
United States
Grading comment
Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1rainwater
Edyta Sawin
3 +1storm water(s)
skisteeps
4precipitation water
Polangmar
3rainfall
Maciej Smoczyński


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
precipitation water


Explanation:
http://tinyurl.com/yw9q87

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 205

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  EnglishDirect: http://vie.proz.com/kudoz/1014125
10 mins
  -> Po co to wklejasz drugi raz? - jeśli się zgadzasz, daj agree; jeśli nie, wyjaśnij dlaczego. Padło pytanie, więc udzieliłem odpowiedzi - nie szukałem w glosariuszu, bo to nie jest nieomylne źródło. Zobacz to: http://je.pl/iulw , i to: http://je.pl/s90f .:)

neutral  M.A.B.: Słownikowe; pogoń za punktami naprawdę nie powinna być celem samym w sobie. | "KudoZ jako miejsce, gdzie można szukać pomocy terminologicznej, powinno być wykorzystywane jedynie wówczas, gdy inne źródła wiedzy zostały wyczerpane. itd..." | Lekarzu??
18 hrs
  -> Poruszyłeś temat filozoficzno-społeczny:) - trochę tu za mało miejsca, aby szerzej odpowiedzieć. BTW, lekarzu... http://je.pl/nly2 , http://www.proz.com/kudoz/1615438 .;)) || Zgadzam się, ale dlaczego piszesz o tym w komentarzu pod moją odpowiedzią??

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
storm water(s)


Explanation:
Tak to się to określa w Kanadzie (storm sewers i storm waters w odróżnieniu od sanitary sewers). Wody z topniejącego śniegu lub lodu to run-off water(s).

skisteeps
Canada
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mrall
1 hr
  -> Dziękuję!

neutral  Polangmar: Czyli nie jest to termin ogólny na wszelkiego rodzaju wody opadowe.:) || Na pewno, tylko czy pasuje do niej określenie "storm water"?:)
1 hr
  -> W zasadzie jest, bo przecież śnieg i lód to też zmrożona woda opadowa.

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rainfall


Explanation:
Propozycja

Maciej Smoczyński
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rainwater


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rainwater_harvesting

Edyta Sawin
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  atche84: w pytaniu wyraznie podano "ścieków deszczowych"
4 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search