Kilkudziesięcioprocentowe przekroczenia norm

English translation: exceeding/surpassing the standards by several dozen percent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Kilkudziesięcioprocentowe przekroczenia norm
English translation:exceeding/surpassing the standards by several dozen percent
Entered by: Piotr Łazorko

23:07 Mar 1, 2018
Polish to English translations [PRO]
Environment & Ecology / ochrona środowiska-powietrze
Polish term or phrase: Kilkudziesięcioprocentowe przekroczenia norm
"Kilkudziesięcioprocentowe przekroczenia norm odnotowano też w Bielsku Białej, Wodzisławiu Śląskim, Gliwicach, Rybniku, Tychach, Cieszynie, Częstochowie, a nawet w jurajskim Złotym Potoku. "


Apel o "refleksję i rozsądek" przy wyborze paliwa do domowych pieców wystosował w czwartek do mieszkańców woj. śląskiego regionalny samorząd. Powodem są alarmujące dane o zanieczyszczeniach powietrza spowodowanych tzw. niską emisją z lokalnych źródeł ciepła.

Od kilku tygodni w województwie powtarzają się przekroczenia dopuszczalnych poziomów zanieczyszczeń, m.in. pyłu zawieszonego - w niektórych miastach stężenia pyłu przekraczają okresowo poziomy alarmowe. Według informacji służb kryzysowych woj. śląskiego, we wtorek dopuszczalne normy stężenia pyłu znacznie przekroczone były w Żywcu (o 258 proc.), Zabrzu (o 138 proc.), Katowicach o (126 proc.) i Sosnowcu o (122 proc.).

Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/475797,wladze-woj-sla...


Czytaj więcej: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/475797,wladze-woj-sla...
Piotr Łazorko
Poland
exceeding/surpassing the standards by several dozen percent
Explanation:
Propozycja.
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3exceeding/surpassing the standards by several dozen percent
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1double digit percentage increase i
geopiet


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
double digit percentage increase i


Explanation:
in/over allowed air pollution norms/standards/levels ....

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 64

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
exceeding/surpassing the standards by several dozen percent


Explanation:
Propozycja.

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 144
Grading comment
Dziękuję!!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search