weksel kaucyjny

English translation: promissory note issued as security

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:weksel kaucyjny
English translation:promissory note issued as security
Entered by: Malwina Chełminiak

06:25 Oct 12, 2010
Polish to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Polish term or phrase: weksel kaucyjny
in blanco wraz z deklaracja wekslową
tsering6
Poland
promissory note issued as security
Explanation:
Tak to definiuje bank UBS w swoim słowniku. Por. niem. Kautionswechsel.

Można się spotkać także z terminem (deposit) security promissory note. Słowo *security* jest nie od rzeczy - weksel kaucyjny to nie jest zwykły weksel - jest ujmowany pozabilansowo.
Selected response from:

Malwina Chełminiak
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1promissory note issued as security
Malwina Chełminiak
4promissory note
Anna Kurcinowska
4bill of exchange
Justyna Ficner
4 -1guaranty bill
bartek


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
guaranty bill


Explanation:
http://tinyurl.com/24u56dd

megasłwonik (z błędem ortograficznym)
Kozierkiewicz

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2010-10-12 07:50:40 GMT)
--------------------------------------------------

W praktyce gospodarczej wykorzystywany jest także weksel kaucyjny. Zastępujący złożenie kaucji w gotówce w transakcjach, w których nie wiadomo, czy roszczenie w ogóle powstanie, a tym bardziej - w jakiej kwocie.
http://tinyurl.com/29hn3ns

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 656
Notes to answerer
Asker: dziekuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Justyna Ficner: a ten to weksel gwarancyjny :D
14 mins
  -> a to polecam http://tinyurl.com/24ljfko

neutral  Malwina Chełminiak: Weksel gwarancyjny to nieco szersze pojęcie - w. kaucyjny to rodzaj w. gwarancyjnego
7 hrs

disagree  Polangmar: "3. Weksel kaucyjny Czym jest weksel kaucyjny? Jaka jest różnica między wekslem kaucyjnym a gwarancyjnym?": http://www.weksel.pl/ksiazka.html
690 days

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bill of exchange


Explanation:
słowo znalezione w słowniku terminów prawniczych i finansowych

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2010-10-12 08:02:26 GMT)
--------------------------------------------------

z GETIONARY.pl
# weksel kaucyjny - bill of exchange GBE
# weksel kaucyjny in blanco, wystawiony przez kredytobiorcę , zaopatrzony w deklarację wekslową - blank bill of exchange issued by the borrower, with bill of exchange declaration


    Reference: http://www.money.pl/slownik/slownik,weksel;bill;of;exchange,...
    Reference: http://www.investorwords.com/477/bill_of_exchange.html
Justyna Ficner
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: dziekuję


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bartek: to tylko weksel, a nie kaucyjny :)
34 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
promissory note


Explanation:
Tak to się po prostu nazywało w banku, w którym tłumaczyłam na komitetach kredytowych. I było to standardowe zabezpieczenie kredytów.
...blank promissory note with a promissory note agreement...
W źródłach:
http://chestofbooks.com/business/law/Law-Of-Contracts-Treati...
http://www.proz.com/kudoz/polish_to_english/bus_financial/16...

Anna Kurcinowska
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 25

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
promissory note issued as security


Explanation:
Tak to definiuje bank UBS w swoim słowniku. Por. niem. Kautionswechsel.

Można się spotkać także z terminem (deposit) security promissory note. Słowo *security* jest nie od rzeczy - weksel kaucyjny to nie jest zwykły weksel - jest ujmowany pozabilansowo.


    Reference: http://www.ubs.com/1/e/about/bterms/content_p.html
Malwina Chełminiak
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
8 hrs
  -> Dzięki :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search